2020/2021 BA-BJURO1051U Bachelorprojekt
English Title | |
Bachelor's Thesis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et quarter |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
erhvervsjura, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Alle spørgsmål til BA-projekt i forår 2021 rettes til Amalie Toft Bendsten på CBS LAW på atb.law@cbs.dk | |
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 08-12-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
Den studerende skal demonstrere evne til at
beskrive, analysere og bearbejde en kompleks, tværfaglig
problemstilling på bachelorniveau, som rækker ud over niveauet på
fagene på bacheloruddannelsen. Den studerende skal demonstrere, at
vedkommende mestrer såvel jura som økonomi. Den studerende skal
evne at integrere jura og økonomi. Bachelorprojektet skal indeholde
lige dele jura og økonomi, såvel kvalitativt som kvantitativt.
Desuden skal bachelorprojektet indeholde en integreret analyse. Alt
dette gælder, uanset om emnet er af teoretisk eller empirisk
karakter. Læringsmål for bachelorprojektforløbet er opstillet i to
aspekter, det ene vedrører det metodiske udbytte af arbejdet med
projektet, det andet vedrører de elementer projektet skal bestå af.
Det metodiske udbytte Efter at have gennemført bachelorafhandlingsforløbet skal den studerende kunne: • Håndtere en iterativ proces, hvor bearbejdning af viden og formulering af problem er gensidigt influerende. • Formulere et problem, som kan styre og strukturere arbejdet med afhandlingen og dens indhold. • Argumentere for formulering af de spørgsmål, der besvares for at løse problemet. • Forklare og evaluere de metoder, der bliver anvendt til besvarelsen af spørgsmål og ved løsningen af problemet. • Udvælge og bearbejde teori, der bruges til formulering af problem, opstilling af spørgsmål, analyse og konklusion. • Argumentere for relevansen af den anvendte teori. • Udvælge og bearbejde primære og sekundære kilder, der anvendes til dokumentation for analyse og løsning af problemet. • Forklare og evaluere den overordnede sammenhæng mellem: formulering af problem, valg og brug af teori, empiriindsamling og empiribearbejdning og konklusion. Karakteren 12 gives, når projektet på fremragende vis, d.v.s. med ingen eller få uvæsentlige mangler lever op til følgende krav:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
- |
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
Der afholdes en introduktionsforelæsning.
Projektet skrives efterfølgende bistået af en økonomisk og juridisk vejleder |
||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ved vejledningsmøderne samt ifm. den mundtlige prøve | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sidst opdateret den
08-12-2020