2020/2021 KAN-CEMFO1053U Business-to-Business Markedsføring
English Title | |
Business-to-Business Markedsføring |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for cand. merc.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 26-06-2020 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven (aktiviteter i undervisningsperioden) | ||||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter der skal godkendes (se § 13 i
studieordningen): 1
Obligatoriske
hjemmeopgaver
Den studerende skal have 1 ud af 2 opgaver/aktiviteter godkendt for at blive indstillet til den ordinære eksamen. De 2 opgaver/aktiviteter omfatter: (1) Der gennemføres caseøvelser, hvor de studerende gruppevist á ca 5-7 personer både skal præsentere en caseløsning samt optræde som opponenter ift. en anden gruppes caseløsning. Der er i disse øvelser således både skriftlige og mundtlige elementer, hvortil der gives feedback til de studerende undervejs i præsentationerne. Præsentationen og opponentoplægget uploades på CANVAS (2) Der stilles i slutningen af kurset 1 individuel multiple choice test. Hensigten med testen er, at de studerende kan få en opsummerende status på både deres allerede veletablerede indsigter, og hvor der evt. i særlig grad er behov for at sætte yderligere ind i egen eksamensforberedelse. Testen besvares i klassen; tidspunkt for multiple choice testen oplyses på forelæsningsplanen ved kursets begyndelse. Der vil ikke blive givet flere forsøg før den ordinære eksamen til at bestå det påkrævede antal obligatoriske aktiviteter. Hvis den studerende ikke har bestået det påkrævede antal obligatoriske aktiviteter eller har været syg, vil den studerende ikke have mulighed for at gå til den ordinære eksamen. Hvis den studerende forud for re-eksamen stadig mangler godkendelse til det antal obligatoriske aktiviteter og opfylder de betingelser, der er fastsat i studieordningen, er der mulighed for en ekstra opgave. Den ekstra opgave er en 10-siders hjemmeopgave, der dækker det krævede antal obligatoriske aktiviteter. Hvis den er godkendt, vil den studerende kunne deltage i re-eksamen. |
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Fagets formål
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen er baseret på forlæsninger og casebehandling. Forelæsningerne gennemføres delvis som on-line og delvis som tilstedeværelsesundervisning. Cases gennemføres som tilstedeværelsesundervisning. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Der gives løbende feedback til de studerendes
læringsproces i løbet af forelæsningsrækken i form af dialog
omkring fagets centrale teoriområder samt forståelse af de centrale
begreber. Dialogen søges bygget bl.a. ind i de mini-cases der er
integreret ind i forelæsningsrækken.
Ved afslutningen af faget deltager alle studerende i tre case-forløb hver over tre timer, heraf dels en case, hvor man i gruppe udarbejder et løsningsforslag til en case og dels en anden case, hvor man er opponentgruppe på en anden gruppes løsningsforslag. Ved afslutningen af case-fremlæggelserne og - diskussionerne gives der direkte feedback til både den gruppe, der har præsenteret et løsningsforslag og den gruppe der have fungeret som opponentgruppe. Feedback gives både på det faglige indhold og kvaliteten af fremlæggelsen som kommunikationsform. Den afsluttende multiple choice test gennemgås i plenem som feed-back. |
||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Business-To-Business Marketing Ross Brennan, Louise Canning & Raymond McDowell SAGE Publications Ltd 4ed (2017)
|