2020/2021  KAN-CFIRO1054U  Business Projekt

Business Project

Niveau Kandidat
Starttidspunkt Forår
Studienævnet for cand. merc.
  • Jeppe Christoffersen - Institut for Regnskab (RR)
  • Erhvervsjura/Business Law
  • Finansiering/Finance
  • Regnskabsvæsen og økonomistyring/Accounting
  • Tilstedeværelsesundervisning
Sidst opdateret den 26-06-2020

Projektarbejdet skal dokumentere, at de studerende på kompetent vis kan give en fremstilling af et afgrænset emne indenfor FIR-linjens seks obligatoriske fag på begrænset tid samt beherske relevante metoder.
  • Identificer en selvvalgt problemstilling indenfor FIR-linjens obligatoriske fag.
  • Udvælg og argumenter for anvendelsen af konkrete metoder/teorier, til analyse af den valgte problemstilling.
  • Udarbejdelse af rapport, der præsenter problemstilling, analyser og evt. løsninger.
Business Projekt:
Prøveform Skriftligt produkt udarbejdet hjemme
Individuel eller gruppeprøve Gruppeprøve
Bemærk studieordningens bestemmelser om krav om individualisering af opgavebesvarelsen.
Antal personer i gruppen 2
I sideantal indgår ikke executive summary og appendix
Opgavetype Projektrapport
Varighed Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
Bedømmer(e) En eksaminator
Eksamensperiode Sommer og Efterår
Ved sygeomprøven kan samme emne og metode anvendes. Dog ved efterfølgende ordinære prøve skal den studerende indmelde nyt emne og metode i den gældende formular.

Studerende finder sammen i 2-mandsgrupper.

På et fastsat tidspunkt skal grupperne meddele 1 emneforslag med angivelse af metode.

I CANVAS vil der være et link til en formular hvor emne og metode skal være skrevet ind, inden en -af administrationen- fastsat dato.

Emneforslag gennemgås af fagansvarlig og der findes en passende vejleder *).

På et fastsat tidspunkt meddeles grupperne hvilket emne og hvilken vejleder de er tildelt.

Frist for aflevering af Business projekt (upload i DE) er 1 måned efter denne meddelelse.

* Grupper må gerne selv kontakte en vejleder og ved accept fra denne, meddele dette ved indmelding af emneforslag.

Karakterer kan inddateres løbende af pågældende bedømmer frem til fristen for karaktergivning ultimo august (juli måned tæller ikke med i bedømmelsesperioden).

Ved udgangen af 2. semester, skal de studerende i grupper á 2 studerende udarbejde et projekt i et selvvalgt emne indenfor de på linjens 1. år udbudte fag. Emnet skal godkendes af fagansvarlig.
Business projektet har to delmål. For det første er det målet at give deltagerne mulighed for at uddybe kendskabet til regnskabsmæssige og eller finansielle problemstillinger gennem selvstændigt arbejde og analyse. For det andet er det målet at give deltagerne træning med hensyn til at udarbejde en analyse og rapport inden for en begrænset tid og i en gruppe. Dette svarer til den arbejdssituation, som økonomer senere kommer ud for gennem arbejde i virksomheder, hvor der ofte er tale om udarbejdelse af rapporter, f.eks. oplæg til ledelsen.

Der holdes et introduktionsoplæg ved fagansvarlig i starten af semesteret. Udarbejdelse af projektet foregår i grupper á 2 studerende.
Der vil være mulighed for feedback fra den fagansvarlige i relation til emnevalg i forbindelse med introduktionsforelæsningen og i tiden umiddelbart efter denne.
Efter tildeling af vejleder, vil der være feedback i form af vejledning. Endvidere vil der efter bedømmelse være mulighed for yderligere bedømmelses-feedback fra vejleder.
Deltagelse i undervisning 2 timer
Projektarbejde 204 timer