2021/2022  BA-BPROO3010U  Bachelorprojekt

Kursets ECTS 15 ECTS
Starttidspunkt Forår
Studienævnet for HA i Projektledelse
  • Sofia Pemsel - Institut for Organisation (IOA)
  • Ledelse/Management
  • Organisation/Organisation
  • Projekt- og forandringsledelse/Project and change management
  • Tilstedeværelsesundervisning
Sidst opdateret den 22-06-2021

• Udforme og afgrænse en konkret problemformulering om projektledelse med udgangspunkt i en selvvalgt case.
  • Beskrive, analysere og diskutere den udformede problemstilling med afsæt i mindst to af de fag, som den studerende har været igennem på bachelorstudiet.
  • Redegøre for og begrunde de konkrete teorivalg samt anvende dem i konkrete, empiriske analyser.
  • Diskutere teoriernes forskelle og ligheder samt vurdere mulighederne for og begrænsningerne i at integrere dem.
  • Udvælge og analysere samt vurdere kvaliteten af et empirisk materiale, herunder begrunde relevansen heraf i forhold til projektets problemstilling.
  • Beskrive og diskutere projektets videnskabsteoretiske og metodiske udgangspunkt, herunder vurdere de implikationer det valgte udgangspunkt har for projektets analyser og resultater.
  • Strukturere fremstillingen i en sprogligt korrekt, klar og indholdsmæssigt veldisponeret form.
  • Relatere projektet til en bredere samfundsmæssig kontekst, fx ved at relatere til faget Projektsamfundet
Bachelorprojekt:
Prøvens ECTS 15
Prøveform Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt

Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve, at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven; inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle mundtlige præstation, jf. også studieordningens regler om prøveformer.
Individuel eller gruppeprøve Gruppeopgave med mundtligt forsvar i grupper
Antal personer i gruppen 2-5
1 studerende skriver max. 40 sider
Grupper af 2 studerende skriver max. 60 sider
Grupper af 3 studerende skriver max. 70 sider
Grupper af 4-5 studerende skriver max. 80 sider
Opgavetype Bachelorprojekt
Varighed
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og begrundelse

Den studerendes stave- og formuleringsevne indgår i den samlede bedømmelse af eksamenspræstationen, dog vægter det faglige indhold tungest.
Bestemmelser vedrørende resuméet Resumé skal være på engelsk og være på maks 1 side.
Resuméet indgår i den samlede bedømmelse af opgaven.
Bedømmer(e) Eksaminator og ekstern censor
Eksamensperiode Sommer
Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af det skriftlige bachelorprojekt til den ordinære eksamen, men været syg ved den mundtlige prøve, afvikles denne på baggrund af genindlevering af det oprindelige bachelorprojekt.
Hvis den studerende ikke har deltaget i udarbejdelsen af det skriftlige bachelorprojekt på grund af sygdom, skal den studerende udarbejde et projekt individuelt, max 40 sider, og deltage i den efterfølgende mundtlige sygeprøve på basis af dette bachelorprojekt.
Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af det skriftlige bachelorprojekt, men ikke bestået ved den mundtlige prøve afvikles denne normalt på baggrund af genindlevering af det oprindelige bachelorprojekt. Den studerende kan dog vælge at indlevere et nyt bachelorprojekt med et omfang på max 40 sider.

Ikke relevant, da det ikke er et kursus.

Der afholdes 3 seminarer i løbet af semestret med formål at afklare forventninger til opgaven, dele erfaringer og ge feedback samt øve på at presentere og argumentere for udvalgte deler af opgaven indfor eksaminationen.
Feedback gives i form af løbende vejledning. Antal vejledningstimer (inklusive forberedelsestid):
Grupper af 1 studerende: 7 timer
Grupper af 2 studerende: 12 timer
Grupper af 3 studerende: 16 timer
Grupper af 4 studerende: 18 timer
Grupper af 5 studerende: 20 timer
Forberedelse af bachelorprojekt 100 timer
Udarbejdelse af bachelorprojekt 100 timer
Eksamensforberedelse og eksamensafvikling 6 timer

Den studerende kan vælge at skrive og forsvare bachelorprojektet på engelsk.

Ikke relevant, da det ikke er et kursus.

Sidst opdateret den 22-06-2021