2021/2022
DIP-DOPMO1004U Business Project
| English Title |
| Business Project |
|
|
| Sprog |
Dansk |
| Kursets ECTS |
5 ECTS |
| Type |
Obligatorisk |
| Niveau |
Diplom |
| Varighed |
Et semester |
| Starttidspunkt |
Forår |
| Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
|
Kursusansvarlig |
- Ivar Friis - Institut for Produktion og Erhvervsøkonomi
(PEØ)
|
Kursusadministration:
hdop@cbs.dk
Fagansvarlig ´: Kim Pedersen |
| Primære
fagområder |
- Organisation/Organisation
- Regnskabsvæsen og økonomistyring/Accounting
- Økonomi/Economics
|
|
Undervisningsformer |
|
|
|
Sidst opdateret den
14-06-2021
|
| Læringsmål |
VIDEN
De studerende udvikler deres teoretiske og praktiske viden i
forbindelse med at kunne applicere teoretisk viden på praktiske
problemstillinger
FÆRDIGHEDER
De studerendes centrale færdigheder omfatter at kunne:
•Identificerer en relevant problemstilling samt vurdere, begrunde
og vælge relevante teorier til at løse den konkrete
problemstilling.
• Skrive og formidle et projekt i et klart og præcist sprog.
KOMPETENCER
De studerendes centrale kompetencer består i at kunne:
- Selvstændigt redegøre for den valgte problemstilling og dens
relevans i forhold til case-virksomhedens situation og behov
- Selvstændigt redegøre for den valgte problemstilling og dens
relevans i forhold til case-virksomhedens situation og behov
- Kunne begrunde valg af metode, dataindsamling og analyse
- For at opnå karakteren 12 skal den studerende, med ingen eller
få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
EKSAMENSMÅL:
- Foretage analytiske overvejelser, præsentere og forsvare disse
set i forhold til den valgte problemstilling og i relation til de
faglige elementer fra pensum som der trækkes på
- Reflektere over relationen mellem identifikation af
problemstilling, analyse og løsningsforslag og identificerede
og/eller oplevede udfordringer ved forsøg på at løse
problemstillingen.
- Redegøre selvstændigt for den valgte løsning og dens relevans i
forhold til case-virksomhedens situation og
behov.
|
| Prøve/delprøver |
|
Business
Project:
|
| Prøvens
ECTS |
5 |
| Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation, jf. også studieordningens regler om
prøveformer. |
| Individuel eller gruppeprøve |
Individuel mundtlig prøve på baggrund af
gruppeopgave |
| Antal personer i gruppen |
3-4 |
| Omfang af skriftligt produkt |
Max. 30 sider |
|
Projektrapporten udarbejdes i grupper af 3-4
studerende. Er antallet af studerende mindre end 3 er der mulighed
for at gruppen kan aflevere mellem 15 sider og max. 20 sider. Det
er ikke muligt at skrive projektet alene. |
| Opgavetype |
Projektrapport |
| Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
| Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
| Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
| Eksamensperiode |
Sommer, Ordinær eksamen i maj. Reeksamen i
juni |
| Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Den mundtlige prøve tager udgangspunkt i projektet, men kan
omfatte andre teorier og modeller fra pensum, der kunne have været
bragt i anvendelse til analyse og løsning af den opstillede
problemstilling
|
|
| Kursets indhold, forløb og pædagogik |
- De studerende skal i grupper på 3-4 personer udarbejde et
projekt baseret på en problemstilling indenfor et eller flere af
HD-ØP’s fagområder – økonomistyring, organisation og performance
management. Projektet skal tage udgangspunkt i en konkret
virksomhed og skal træne de studerende i at anvende teori på
konkrete problemstillinger.
|
| Beskrivelse af undervisningsformer |
| Der vil pædagogisk blive anvendt såvel vejledning
som traditionel tilstedeværelsesundervisning men tillige både
elementer af blended learning (bl.a.
fremmødeundervisning/vejledning med online-elementer) og
vejledning på onlinebasis. |
| Feedback i undervisningen |
| Vejledning |
| Studenterarbejdstimer |
| Vejledning |
6 timer |
| Undervisning |
6 timer |
| Forberelse og eksamen |
125,5 timer |
|
| Yderligere oplysninger |
|
Undervisningstidspunkt: Afv. info
|
| Foreløbig litteratur |
|
Der kommer i januar supplerende litteratur om
projekt/metode. Fagansvarlig melder ud om
det.
|
Sidst opdateret den
14-06-2021