2022/2023 BA-BINTO2056U IT-forandringsledelse
English Title | |
IT Change Management |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og
informationsteknologi, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 17-05-2022 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Virksomheder befinder sig i dag i en dynamisk verden hvor
markeder globaliseres og konkurrencen intensiveres i et stadigt
stigende tempo. Virtualisering, digitalisering og specialisering
skaber nye muligheder og udfordringer for at tilrettelægge arbejdet
mere produktivt. Dette stiller krav til ledelsen og organiseringen
af informationssystemer, herunder udvælgelse, tilegnelse og
udnyttelse af IT-værktøjer og -platforme. Med udgangspunkt i
innovations-, forandrings- og vidensledelse beskæftiger dette fag
sig med teorier, modeller og begreber til at håndtere disse
udfordringer.
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Undervisningen foregår som en blanding af fysiske
storholdsforelæsninger, mindre assignments, opgaver/ quizzer,
diskussioner og øvelser.
De studerende vil også blive bedt om at forberede mindre opgaver og præsentationer undervejs på kurset. |
||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Der tilbydes feedback til de studerende i form af
følgende aktiviteter:
Forelæsninger (hvor underviser og studerende indgår i en dialog om det teoretiske udgangspunkt i praksis). Mindre assignments med feedback samt quizzer der tages online gennem semestret Mundtlig eksamen (hvor de studerende får feedback på indfrielse af de enkelte læringsmål). |
||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Litteraturen bliver muligvis ændret. De studerende kan finde den endelige litteraturliste på Canvas inden semesteret starter
Anderson, D. og Anderson, L. A. (2020). Nøglen til ledelse af forandring. Strategier for bevidst forandringslederskab. Gyldendal Business. (300 pp.)
Christensen, P. H. (Red.). (2016). Bedre videndeling -
teoretiske og praktiske perspektiver. Hans Reitzels Forlag
(200 pp).
Dertil kommer ca. 150 pp. i artikler.
|