Læringsmål |
- Den studerede skal gennem opholdet i en konkret praksis opnå
viden om projektledelse og identificere hvordan studiets teorier,
begreber og metoder kan bruges til at reflektere over
projektledelsespraksis.
- Den studerende skal med udgangspunkt i den konkrete
praksissammenhæng kunne identificere og formulere en selvvalgt
problemstilling i relation til projektledelse.
- Den studerende skal illustrere problemstillingen ved hjælp af
observationer indhentet gennem forløbet og reflektere over
observationerne ved hjælp af relevant teori fra studiet.
- Den studerende kan pege på mulige løsninger på udvalgte
observerede problemer og argumentere for valg i forhold til
studiets pensum
- Den studerende skal drage klare og sammenhængende
konklusion(er) på grundlag af den gennemførte refleksion og
behandling af den valgte problemstilling
- Den studerede skal udarbejde en kort procesbeskrivelse og
reflektere over betydningen af processen for de observationer og
refleksioner som er gennemført.
|
Prøve/delprøver |
Internship:
|
Prøvens
ECTS |
15 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation, jf. også studieordningens regler om
prøveformer. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 20 sider |
|
Den skriftlige internship rapport må være på max
20 sider excl. litteratur, procesbeskrivelse og eventuelle bilag.
Procesbeskrivelsen kan efter eget valg indsættes som det første i
rapporten eller som det sidste. Procesbeskrivelsen må maximalt
fylde 3 sider (udover den 20 til selve rapporten med analyser og
refleksioner). |
Opgavetype |
Rapport |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Har den studerende udarbejdet og
afleveret den skriftlige rapport til den ordinære eksamen, men
været syg ved den mundtlige prøve, afvikles sygeprøven på baggrund
af genindlevering af den oprindelige rapport.
Hvis den studerende ikke har udarbejdet den skriftlige rapport på
grund af sygdom eller anden årsag, skal den studerende udarbejde en
rapport og deltage i den efterfølgende mundtlige sygeprøve på basis
af denne.
Er den studerende ikke-bestået efter den mundtlige prøve, kan den
studerende vælge at genindlevere rapporten, revidere rapporten
eller aflevere en ny og på den baggrund deltage i den mundtlige
omprøve.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Eksamen tager udgangspunkt i den skriftlige internship rapport
med tilhørende procesbeskrivelse og refleksion. Den studerende kan
indlede med supplerende overvejelser og analyser. Derefter er der
en dialog med udgangspunkt i internship rapporten og
procesbeskrivelsen. Diskussionen tager udgangspunkt i de faglige
temaer, der er rejst i internship rapporten men kan inddrage
elementer fra studiet som ligger i forlængelse af rapportens emner,
eller som kunne perspektivere emnerne.
HA Pro støtter internships i startups i forbindelse med CSE.
Dette kræver en aftale med CSE, som følger en separat
ansøgningsproces – for mere information se
https://cse.cbs.dk/internship-with-ects/
Efter en aftale med CSE, skal der sendes en ansøgning til
forhåndsgodkendelse og registrering af internship som med
ethvert andet
internship.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Det valgte internship skal være relevant i forhold til
kompetenceprofilen for HA (pro). Dette afgøres ved en vurdering af
den valgte virksomhed og arbejdsopgaverne. Internships skal
godkendes inden start af studielederen eller en udnævnt internship
koordinator, som godkendt af studienævnet. Der skal
efterfølgende indsendes en underskreven aftale med praktikværten
(virksomheden) inden start på praktikopholdet. Senest
1. september.
Internshippet forventes at begynde i august/september måned og
afviklet i løbet af efteråret, med mindre andet aftales med
internship koordinatoren eller studieledelsen.
Alle internships tilknyttes en internship-vejleder efter nærmere
bestemmelser.
Internship understøttes af en igangsættende og persepktiverende
workshop,med diskussion af aktuelle udfordringer i de forskellige
internships, hvor der vil blive udvekslet erfaringer og givet
feedback til studerende.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
Det en praksisbaseret opgave at lave internship,
dvs den studerende besøger praksis og deltager i arbejdsopgaver som
giver indsigt i hvorledes praksis fungerer og samtidigt giver
mulighed til at observere og reflektere. Refleksionsdelen
understøttes af skrivning af en internshiprapport hvortil der er
tilknyttet en vejleder. I forbindelse med internships afvikles en
workshop før start og en i starten af forløbet.
Internship understøttes af en igangsættende og persepktiverende
workshop, som følges op af en on-line diskussion af aktuelle
udfordringer i de forskellige internships, hvor der vil blive
udvekslet erfaringer og givet feedback til studerende. |
Feedback i undervisningen |
Den fagansvarlige giver feedback på valg af
virksomhed og mulige temaer i virksomheden i forbindelse med
godkendelse af internshippet. Desuden afholdes en workshop før
starten, og i den forbindelse diskuteres fx. virksomhedsspecifikke
emner, temavalg og metodiske overvejelser. Denne følges op af en
on-line diskussion af aktuelle udfordringer i de forskellige
internships, hvor der vil blive udvekslet erfaringer og givet
feedback til studerende. Endelig modtager den studerende feedback
fra den (selvvalgte) tilknyttede vejleder. |
Studenterarbejdstimer |
Arbejde i virksomheden (fuldtid i minimum 9 uger) |
330 timer |
Udarbejdelse af rapport |
80 timer |
|
Yderligere oplysninger |
Intership trækker principelt på alle de fag og fagområder som
har været repræsenteret tidligere på studiet.
|