2022/2023 DIP-DSAMO1004U Markedsføring
| English Title | |
| Strategic Marketing |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 5 ECTS |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Efterår, Forår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Undervisningsformer | |
|
|
| Sidst opdateret den 18-11-2022 | |
Relevante links |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Faget har til formål at kvalificere den studerende til selvstændigt at kunne løse komplekse ledelsesopgaver i form af markedsføringsledelse og strategisk markedsplanlægning.
Værdiskabelse er omdrejningspunktet for kurset og du bliver i stand til at besvare præcist hvordan værdi bedst skabes og hvordan den mest effektivt leveres i en verden som er mere og mere digitaliseret og globaliseret.
Du vil kunne analysere markedsføring og arbejde med dens kompleksitet som et netværk af interesser. Derfor opbygges også en kompetence i at udvikle forretningen, skabe mersalg og skabe vækst med nye serviceydelser, produkter eller forretningsmodeller, og herunder analysere selve kerneforretningen.
Generelt vil du få en kompetence i at arbejde brugbart med læring om årsagssammenhæng indenfor marketing og salg for at kunne sige noget systematisk om hvad som virker og ikke gør. Hovedfokus vil i dette kursus være marketing.
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
| Undervisning i efteråret:
Undervisningen vil være en kombination af oversigtsforelæsninger, dialog undervisning med inddragelse af deltagernes egne erfaringer og relevante aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til pensum samt mini-cases (gruppearbejde) med efterfølgende plenumdrøftelser. Undervisning i foråret: Undervisningen foregår online med videoer, podcasts og quiz. |
||||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
| Der ydes feedback i form af online quiz'er, og dialog i løbet af undervisningen. | ||||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Yderligere oplysninger | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Undervisningen i efteråret ligger på: mandage og torsdage om aften.
Undervisningen i foråret er online i uge 10-14. |
||||||||||||||||||||||||||||
| Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Kotler, Armstrong, Harris og He Principles of Marketing ISBN: 978-1-292-26956-6 Forlag: Pearson, Udgave 8, 2020 |
||||||||||||||||||||||||||||