2022/2023 MA-MMPGO1009U Ledelsesudviklingsforløb (LUF)
English Title | |
Leadership development |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 6 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Master |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår, Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Master i Offentlig
Ledelse
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 01-07-2022 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||||
At MPG intro- og udviklingsforløb er gennemført og bestået. | ||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||
Formålet med LUF er at udvikle den studerendes personlige lederskab i samspillet mellem egen person (’indersiden’) og den organisatoriske opgave (’ydersiden’) indenfor den offentlige sektors institutionelle kontekst.
Gennem test, teoretiske oplæg, praktiske øvelser, brug af udviklingsportefølje, mini-etnografi samt dialog og sparring i den studerendes obligatoriske udviklingsgruppe skabes et personligt ledelsesudviklingsprojekt, der bearbejdes gennem tre faser.
Ledelsesudviklingsprojektet beskrives og analyseres i en opgave på maksimalt 15 sider. Parallelt hermed dækkes i undervisningen forskellige temaer, der knytter sig til lederskabet, e.g.: Personlige kompetencer og udvikling af disse, den politiske organisation, dialog som ledelsesredskab, konflikter, innovation og forandring. |
||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen foregår som en vekselvirkning mellem oplæg fra undervisere og sessioner, hvor deltagerne skal arbejde med udviklingsprojektet | ||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||
TBA | ||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||
|