2022/2023
MA-MMPGV2026U Ledelse som offentlig værdiskabelse
English Title |
Management as public value
creation |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
6 ECTS |
Type |
Valgfag |
Niveau |
Master |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Efterår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere |
30 |
Studienævn |
Studienævnet for Master i Offentlig
Ledelse
|
Kursusansvarlig |
- Susanne Boch Waldorff - Institut for Organisation
(IOA)
|
Lene Holm Pedersen,
Københavns Universitet |
Primære
fagområder |
|
Undervisningsformer |
- Tilstedeværelsesundervisning
|
Sidst opdateret den
16-06-2022
|
Læringsmål |
- Den studerende skal kunne fremlægge og forklare valgfagenes
teoretiske grundlag og begreber/metode
- Den studerende skal kunne anvende valgfagenes begreber
analytisk på et selvvalgt tema.
- Den studerende skal kunne formulere en kort
sammenfatning/præsentation af valgfagenes relevans for en praktisk
problemstilling inden for offentlig ledelse.
|
Prøve/delprøver |
Ledelse som
offentlig værdiskabelse:
|
Prøvens
ECTS |
6 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 10 sider |
Opgavetype |
Rapport |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato
og tidspunkt. |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og bi-eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Den skriftlige eksamensopgave udformes som et skriftligt
strategioplæg, der indeholder refleksion over og anvisninger til,
hvordan den offentlige leder kan øge skabelsen af offentlig værdi i
egen organisation.
Opgaven udformes så den indeholde konkrete handlingsanvisninger for
iværksættelsen.
Den skriftlige eksamensopgave bliver således et produkt, som den
studerende tager med fra faget og konkret kan anvende i
strategiarbejdet i egen
organisation.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Valgfagene har til formål at give den studerende mulighed for at
uddybe viden og færdigheder fra kernefagene, således at særlige
faglige og praktiske interesser hos den studerende kan blive
tilgodeset. Valgfagene skal gøre det muligt for den studerende at
sætte viden fra kernefagene ind i en praktisk ledelsesmæssig
sammenhæng ud fra valgfagenes begreber og teoretiske/metodemæssige
forudsætninger.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
TBA |
Feedback i undervisningen |
TBA |
Studenterarbejdstimer |
Forberedelse |
150 timer |
Undervisning |
30 timer |
|
Sidst opdateret den
16-06-2022