2023/2024 BA-BMAKO4001U Forbrugerindsigt i praksis: Case analyse
English Title | |
Consumer Insights in Action: Case analysis |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 15 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HA i erhvervsøkonomi og markeds- og
kulturanalyse
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 04-12-2023 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl, opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven (aktiviteter i undervisningsperioden) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter der skal godkendes (se § 13 i
studieordningen): 1
Obligatoriske
hjemmeopgaver
Der afleveres et forskningsforslag på max. 5 sider pr. gruppe. Dette skal godkendes af kursuskoordinatoren og/eller lærer/vejleder. Forskningsforslaget skal bestås for at kunne aflevere den skriftlige eksamensopgave og gå til den mundtlige prøve. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kurset anlægger en tværfaglig og case-baseret tilgang til at opnå forbrugerindsigt inden for et givent emne og/eller område, samt på baggrund heraf at kunne udlede egnede og velbegrundede ledelsesmæssige konsekvenser. Det gælder for eksempel i forhold til de udfordringer, virksomheder har med at ikke kun at efterleve deres finansielle målsætning, men også at gøre det på en måde hvor de miljømæssige og sociale konsekvenser tænkes ind.
Kurset træner den studerende i at kunne planlægge og gennemføre et forskningsprojekt, der undersøger en konkret case ved hjælp af de teorier, begreber og metoder, den studerende har lært på uddannelsen hidtil. Herunder vil den studerende komme til at anvende såvel kvalitative som kvantitative dataindsamlings- og analyse-metoder. Der vil være fokus på evnen til formulere, afgrænse, undersøge og analysere specifikke dimensioner af et case-problem, samt kritisk reflektere over og evaluere de valg, den studerende foretager gennem hele projektet. Det overordnede case-emne gives af underviseren. Med udgangspunkt i denne case forventes de studerende, for eksempel, at reflektere over hvordan de stigende krav om bæredygtighed, behovet for digitalisering og lignende relevante samfundstendenser påvirker deres case analyse.
Projektarbejdet ledsages af en række forelæsninger og workshops, der er designet til at lede den studerende igennem hele forskningsprocessen fra forskningsspørgsmål og dataindsamling til dataanalyse og projektrapport. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen består i en blanding af forelæsninger, workshops, og gruppearbejde. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studerende vil modtage feedback på deres fem-siders forskningsforslag. Derudover vil der være mundtlig feedback gennem hele processen under de planlagte workshops. Det forventes at de studerende tager aktiv del i at give hinanden konstruktiv feedback og på denne måde også øger værdien af egen læring. | ||||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||
|