Læringsmål |
- Udforme og afgrænse en konkret problemformulering om
projektledelse med udgangspunkt i en selvvalgt case.
- Beskrive, analysere og diskutere den udformede problemstilling
med afsæt i mindst to af de fag, som den studerende har været
igennem på bachelorstudiet.
- Redegøre for teorier, begrunde konkrete teorivalg, bruge
teorier i empiriske analyser samt diskutere teorier i relation til
svaret på jeres problemformulering.
- Diskutere teoriernes forskelle og ligheder samt vurdere
mulighederne for og begrænsningerne i at integrere dem.
- Udvælge og analysere samt vurdere kvaliteten af et empirisk
materiale, herunder begrunde relevansen heraf i forhold til
projektets problemstilling.
- Beskrive og diskutere projektets videnskabsteoretiske og
metodiske udgangspunkt, herunder vurdere de implikationer det
valgte udgangspunkt har for projektets analyser og resultater.
- Strukturere fremstillingen i en sprogligt korrekt, klar og
indholdsmæssigt veldisponeret form.
- Relatere projektet til en bredere samfundsmæssig kontekst, fx
ved at relatere til faget Projektsamfundet.
|
Prøve/delprøver |
Bachelorprojekt:
|
Prøvens
ECTS |
15 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation, jf. også studieordningens regler om
prøveformer. |
Individuel eller gruppeprøve |
Gruppeopgave med mundtligt forsvar i
grupper |
Antal personer i gruppen |
2-5 |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 80 sider |
|
Bachelorprojektet udarbejdes af 1-5 studerende.
1 studerende skriver max. 40 sider
Grupper af 2 studerende skriver max. 60 sider
Grupper af 3 studerende skriver max. 70 sider
Grupper af 4-5 studerende skriver max. 80 sider |
Opgavetype |
Bachelorprojekt |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala
Den studerendes stave- og formuleringsevne indgår i den
samlede bedømmelse af eksamenspræstationen, dog vægter det faglige
indhold tungest. |
Bestemmelser vedrørende resuméet |
Resumé skal være på engelsk og være på max. 1 side.
Resuméet indgår i den samlede bedømmelse af opgaven. |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Sommer |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Har den studerende deltaget i
udarbejdelsen af det skriftlige bachelorprojekt til den ordinære
eksamen, men været syg ved den mundtlige prøve, afvikles denne på
baggrund af genindlevering af det oprindelige bachelorprojekt.
Hvis den studerende ikke har deltaget i udarbejdelsen af det
skriftlige bachelorprojekt på grund af sygdom eller anden årsag,
skal den studerende udarbejde et projekt individuelt, max. 40
sider, og deltage i den efterfølgende mundtlige sygeprøve på basis
af dette bachelorprojekt.
Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af det skriftlige
bachelorprojekt, men ikke bestået ved den mundtlige prøve afvikles
denne normalt på baggrund af genindlevering af det oprindelige
bachelorprojekt. Den studerende kan dog vælge at indlevere et nyt
bachelorprojekt med et omfang på max. 40 sider.
Det skal tydeligt fremgå på forsiden om projektrapporten er
identisk med det indleverede til den ordinære eksamen eller et nyt
produkt.
Hvis hele gruppen dumper, så skal gruppen indlevere en revideret
rapport.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Ikke relevant, da det ikke er et kursus.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
Der afholdes 3 seminarer i løbet af semestret:
Det første seminar fokuserer på at introducere opgave,
projektforløb og afklare forventninger.
Det andre seminar gives af biblioteket med fokus på akademisk
skrivning, referencehåndtering og søgende i databaser.
Det tredje seminar fokuserer på feedback af hvad I fundet frem til,
hvad er svaret på jeres problemstilling? Giver det mening? Kan
jeres argument forbedres? |
Feedback i undervisningen |
Feedback gives i form af løbende vejledning.
Antal vejledningstimer (inklusive forberedelsestid):
Grupper af 1 studerende: 7 timer
Grupper af 2 studerende: 12 timer
Grupper af 3 studerende: 16 timer
Grupper af 4 studerende: 18 timer
Grupper af 5 studerende: 20 timer
|
Studenterarbejdstimer |
Forberedelse af bachelorprojekt |
100 timer |
Udarbejdelse af bachelorprojekt |
100 timer |
Eksamensforberedelse og eksamensafvikling |
6 timer |
|
Yderligere oplysninger |
Den studerende kan vælge at skrive og forsvare bachelorprojektet
på engelsk.
|
Foreløbig litteratur |
Ikke relevant, da det ikke er et kursus.
|