2023/2024
MA-MMPGV2119U Ledelse af videndeling. Perspektiver,
udfordringer og muligheder.
English Title |
Managing knowledge sharing.
Perspectives, challenges and opportunities. |
|
Sprog |
Dansk |
Kursets ECTS |
3 ECTS |
Type |
Valgfag |
Niveau |
Master |
Varighed |
Et semester |
Starttidspunkt |
Efterår |
Tidspunkt |
Skemaet bliver offentliggjort på
calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Master i Offentlig
Ledelse
|
Kursusansvarlig |
- Peter Holdt Christensen - Institut for Ledelse, Samfund og
Kommunikation (MSC)
|
Primære
fagområder |
|
Undervisningsformer |
- Tilstedeværelsesundervisning
|
Sidst opdateret den
22-06-2023
|
Læringsmål |
- Den studerende skal kunne fremlægge og forklare valgfagenes
teoretiske grundlag og begreber/metode
- Den studerende skal kunne anvende valgfagenes begreber
analytisk på et selvvalgt tema.
- Den studerende skal kunne formulere en kort
sammenfatning/præsentation af valgfagenes relevans for en praktisk
problemstilling inden for offentlig ledelse.
|
Prøve/delprøver |
Ledelse af
videndeling. Perspektiver, udfordringer og
muligheder:
|
Prøvens
ECTS |
3 |
Prøveform |
Skriftligt produkt udarbejdet hjemme |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel prøve |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 10 sider |
Opgavetype |
Rapport |
Udlevering af opgave |
Opgaven formuleres af de studerende selv, se evt.
guidelines |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato
og tidspunkt. |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala |
Bedømmer(e) |
En eksaminator |
Eksamensperiode |
Vinter |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Den skriftlige eksamensopgave skal indeholde et selvvalgt
tema, der behandles ved hjælp af teorier/begreber/analyser/metoder
fra valgfaget.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Valgfagene har til formål at give den studerende mulighed for at
uddybe viden og færdigheder fra kernefagene, således at særlige
faglige og praktiske interesser hos den studerende kan blive
tilgodeset. Valgfagene skal gøre det muligt for den studerende at
sætte viden fra kernefagene ind i en praktisk ledelsesmæssig
sammenhæng ud fra valgfagenes begreber og teoretiske/metodemæssige
forudsætninger.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
TBA |
Feedback i undervisningen |
TBA |
Studenterarbejdstimer |
Forberedelse |
70 timer |
Undervisning |
20 timer |
Eksamen |
0,5 timer |
|
Sidst opdateret den
22-06-2023