Læringsmål |
- Identificere og afgrænse en empirisk baseret problemstilling
under HA-psyk’s fagområde, der kan behandles inden for
BA-projektets rammer
- Forklare undersøgelsesmetoden, herunder sammenhængen mellem
problemformulering, metode, teori, data, analyse og konklusion
- Gennemføre en empirisk undersøgelse af problemstillingen med
inddragelse af relevant teori
- Kritisk vurdere de valgte teorier og forklaringsmodeller,
herunder deres videnskabsteoretiske baggrund og konsekvenser
- Gøre rede for analysens konklusion og dens grundlag i projektet
samt dens relevans for det faglige område, projektet befinder sig
i
- Reflektere over egen læring i forbindelse med formulering og
besvarelse af projektets problemstilling.
- Strukturere fremstillingen og stoffet i en sprogligt og
indholdsmæssigt klart formuleret og disponeret
form
|
Prøve/delprøver |
Bachelorprojekt:
|
Prøvens
ECTS |
15 |
Prøveform |
Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt
Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve,
at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven;
inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en
helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle
mundtlige præstation, jf. også studieordningens regler om
prøveformer. |
Individuel eller gruppeprøve |
Individuel mundtlig prøve på baggrund af
gruppeopgave |
Antal personer i gruppen |
2-5 |
Omfang af skriftligt produkt |
Max. 80 sider |
|
Projektrapporten må have flg. omfang plus bilag:
5 studerende: max 80 sider
4 studerende: max 80 sider
3 studerende: max 70 sider
2 studerende: max 60 sider
1 studerende: max. 40 sider |
Opgavetype |
Bachelorprojekt |
Varighed |
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og
tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og
begrundelse |
Bedømmelsesform |
7-trins-skala
Den studerendes stave- og formuleringsevne indgår i den
samlede bedømmelse af eksamenspræstationen, dog vægter det faglige
indhold tungest. |
Bestemmelser vedrørende resuméet |
Projektet inkluderer en sammenfatning på 1-3 normalsider.
Udarbejdes projektet på dansk, skal sammenfatning (summary) være på
engelsk. Skrives projektet på engelsk, skal sammenfatning være på
dansk. I bedømmelsen af projektet indgår den fremmedsproglige
kvalitet af det engelske summary, når projektet skrives på dansk og
den fremmedsproglige kvalitet af selve projektet, når det skrives
på engelsk. Sammenfatningen tæller med i antal
normalsider. |
Bedømmer(e) |
Eksaminator og ekstern censor |
Eksamensperiode |
Sommer |
Syge-/omprøve |
Samme prøveform som ved ordinær prøve
For syge-/omprøven gælder samme
prøveform som ved ordinær prøve.
For omprøve gælder desuden følgende bestemmelser:
Hvis bachelorprojektet er udarbejdet af én studerende, og denne
ikke består, betragtes bachelorprojektet som ikke-acceptabel. Forud
for omprøven skal der derfor ske en fornyet gennemarbejdning af
bachelorprojektet med henblik på en forbedring af dette. Som
grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest 2 uger efter den
mundtlige eksamination en skriftlig kritik af bachelorprojektet.
Hvis bachelorprojektet er udarbejdet af to eller tre studerende, og
en studerende ikke består, skal vedkommende til en mundtlig
omprøve.
Hvis bachelorprojektet er udarbejdet af to eller tre studerende, og
ingen af de studerende opnår en beståelseskarakter, betragtes
afhandlingen i sin helhed som ikke-acceptabel. Forud for omprøven
skal der derfor ske en fornyet gennemarbejdning af
bachelorprojektet med henblik på en forbedring af dette. Som
grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest 2 uger efter den
mundtlige eksamination en skriftlig kritik af bachelorprojektet.
Er den studerende syg ved det mundtlige forsvar, skal
bachelorprojektet ikke afleveres igen.
Aftaler HELE gruppen at udeblive fra den mundtlige eksamen, så kan
gruppen vælge at aflevere et revideret projekt. Dette kan de
studerende gøre hvis de opdager fejl og mangler i projektet efter
de har afleveret projektet.
|
Beskrivelse af
eksamensforløbet
Der gives 7 vejledningstimer til projekter med 1 studerende, 12
vejledningstimer til grupper med 2 studerende, 16 timer til grupper
med 3 studerende, 18 timer til grupper med 4 studerende og 20
timer til grupper med 5 studerende eller derover.
Bedømmelsen tager form af en helhedsbedømmelse af det skriftlige
produkt samt den mundtlige eksamination. Ved bedømmelsen
indgår endvidere den studerendes stave- og formuleringsevne i
bedømmelsesgrundlaget.
Gruppeprojekter forsvares som udgangspunkt individuelt, men
studerende må gerne gå op sammen som gruppe dvs. forsvare
projektet sammen.
Man skal ikke søge en dispensation til at gå op sammen med
andre, men blot give besked til eksamensadministrator.
Individuelle projekter forsvares
individuelt.
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik |
Bachelorprojektet tager udgangspunkt i det samlede studieforløb
og er et selvstændig eller gruppebaseret
projektarbejde.
|
Beskrivelse af undervisningsformer |
Som indledning til projektforløbet afholdes en
speeddating med forskellige vejledere, en
introduktionsforelæsning/ workshop og en
bachelorprojekt-konference workshop foruden vejledning. |
Feedback i undervisningen |
Feed-back gives gennem semestret på forskellige
måder;
Den løbende vejledning gennem hele semestret, hvor vejlederen giver
de studerende løbende feedback på deres skriftlige udkast og
relevante diskussioner omkring deres projekt.
Vær opmærksom på følgende::
1. 1. workshop i. januar: Denne workshop præsenterer
bachelorprojektet og er et speeddating seminar, hvor I kan møde
potentielle vejledere. Se CANVAS for link om aflevering af valg af
vejleder.
2. i februar melder I jer til eksamen via Digital Eksamen.
3. 2-3 workshops afholdes februar/marts om VTM og metode.
4. Feedback workshops i marts/april.
Eksamensdatoerne bliver offentliggjort i Digital Eksamen
|
Studenterarbejdstimer |
Forelæsninger |
5 timer |
Udarbejdelse af projekt og deltagelse i eksamen |
545 timer |
|