2024/2025 DIP-DHDVV5012U Kunderejsen og de nye digitale teknologier
English Title | |
The customer journey and new digital technologies |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Forår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for HD (2. del)
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 02-04-2024 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
Viden - At erhverve viden om sine egne kognitive
orientering (i.e., mindset) og hvorledes denne i samspil med
digitale teknologier kan optimere tilgangen til markedet.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
Dette kursus introducerer de studerende til en grundlæggende indsigt i forbindelse med kunderejsens elementer og faser i forhold til anvendelse af nye digitale teknologier og ledelsens/virksomhedens mindset.
Faget giver værktøjskassen til at vurdere hvordan der arbejdes med AI, CDP, CRM, CX og innovation samt forståelse for hvorledes organisationens/ledelsens strategiske mindset påvirker denne interaktion.
Vi ser på sammenhængen mellem teknologi og mindset i forhold til innovation, processer og disruption af kunderejsen. Der vil være fokus på at indentifcerede friktionspunkter i kunderejsen og disses finansielle værdi for virksomheden.
Kurset henvender sig til B2B, B2C og offentlige virksomheder.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
Undervisningen er en kombination af undervisning
på CBS i auditoire, on-line, samt video film med efterfølgende
spørgetime on-line.
Der vil blive en kort introduktion til de forskellige teknologiske værktøjer samt de dybereliggende kognitive processer, der skaber og fastfryser et mindset. Det er vigtigt at nævne vores udgangspunkt er strategi (i.e, mindset) før teknologi. Udgangspunktet er forskningsbaseret modeller udviklet på CBS og andre universiteter. |
||||||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
I klasseværelset vil et højt niveau af
interaktion give eleverne mulighed for at modtage en løbende
feedback fra underviseren og de øvrige deltagere.
Case diskussionerne hvor eleverne får inspiration til at udvikle løsninger på forretningsproblemer, giver mulighed for øjeblikkelig og løbende feedback. Derfor forventes det, at eleverne deltager aktivt i alle diskussioner og komme med input fra deres egne erfaringer. |
||||||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||||||
- Disrupt your Mindset to Transform your Business With Big Data
- CRM 7.0: Håndbog i CX, AI, data og kunderelationer
|