2024/2025 KAN-CCMAV3010U Dataanalyse i revision
English Title | |
Audit Data Analytics |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfag |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Max. antal deltagere | 90 |
Studienævn |
Studienævnet for cand.merc.aud.
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 13-02-2024 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
Efter at have fulgt faget skal deltagerne kunne:
|
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for at deltage i kurset | ||||||||||||||||||||||||
Faget forudsætter viden på niveau med Revision 1
og Regnskab 1 på CMA.
Det forudsættes endvidere, at deltagerne råder over en Windows PC med rettigheder til at installere analysesoftware og andre programmer relateret til kurset. |
||||||||||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til prøven (aktiviteter i undervisningsperioden) | ||||||||||||||||||||||||
Antal obligatoriske
aktiviteter der skal godkendes (se § 13 i
studieordningen): 1
Obligatoriske
hjemmeopgaver
Der er to obligatoriske individuelle godkendelsesopgaver i faget, hvoraf en skal bestås før studenten kan indstilles til eksamen |
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Kursets formål er at give deltagerne en grundig indføring i anvendelsen af dataanalyse på forskellige stadier i revisionsprocessen. På kurset arbejdes med dataanalyse og formidling af analyseresultater ved hjælp af forskellige typer af analysesoftware. Kurset har således fokus på at give deltagerne praktisk erfaring med at analysere revisorrelevante data med konkrete værktøjer.
Da kurset er baseret på blended learning skal deltagerne være indstillede på at arbejde selvstændigt med at sætte sig ind i den relevante software, analysere data, og præsentere resultaterne af deres analyse for de øvrige deltagere på kurset. |
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Faget kører som blended learning, hvor dele af den traditionelle undervisning er erstattet af videolektioner, godkendelsesopgaver, multiple choice questions og projektarbejde. Lektioner på engelsk og gruppearbejde vil kunne forekomme. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
Skriftlig feedback på multiple choice opgaver. Skriftlig og/eller mundtlig feedback på hjemmeopgaver. | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | ||||||||||||||||||||||||
Vernon Richardson and Katie Terrell and Ryan Teeter: Data Analytics for Accounting, Third Edition, kapitel 1 til 6. Hertil kommer en række supplerende artikler, som der linkes til på CBS Canvas. |