2025/2026 BA-BFILO2231U Kvalitativ metode
English Title | |
Qualitative Methods |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Kursets ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Starttidspunkt | Efterår |
Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
Studienævn |
Studienævnet for Service og markeder
|
Uddannelse | Bacheloruddannelsen i erhvervsøkonomi og filosofi (FIL) |
Kursusansvarlig | |
|
|
Primære fagområder | |
|
|
Undervisningsformer | |
|
|
Sidst opdateret den 26-06-2025 |
Relevante links |
Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||
For at opnå karakteren 12 skal den studerende,
med ingen eller få uvæsentlige mangler eller fejl opfylde følgende
læringsmål:
|
||||||||||||||||||||||||
Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af aktiviteter | ||||||||||||||||||||||||
Kombination af
opgave og fremlæggelse: Fagets vil bestå i en serie af
fremlæggelser, både individuelt og i gruppe, baseret på på forhånd
stillede opgaver, der til sammen opfylder fagets
læringsmål.
|
||||||||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||
Fagets formål er at give de studerende indsigt i og en vis
erfaring med kvalitative undersøgelsesmetoder, så de selvstændigt
kan gennemføre en empirisk undersøgelse, herunder vurdere metoders
relevans og kritisk reflektere over konsekvenserne af egne
metodevalg. Faget vil introducere de grundlæggende kvalitative
dataindsamlingsmetoder, herunder især det individuelle
forskningsinterview, deltagerobservation, systematiske
observationer, survey- og fokusgruppeinterviews, samt tekst- eller
arkivstudier.
|
||||||||||||||||||||||||
Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||
Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||
Blanding af forelæsninger og øvelser med afsæt i stillede opgaver. | ||||||||||||||||||||||||
Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||
De studerende vil løbende modtage feedback i forbindelse med udførte opgaver, både til godkendelse eller vejledning til, hvad der skal til for at opnå et tilfredsstillende resultat. | ||||||||||||||||||||||||
Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||
|