2025/2026 DIP-D1FMV5027U Introduktion til ESG og ESG-rapportering
| English Title | |
| Introduction to ESG and ESG Reporting |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 5 ECTS |
| Type | Valgfag |
| Niveau | Diplom |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Efterår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Studienævn |
Studienævnet for HD (1. del)
|
| Uddannelse | Det erhvervsøkonomiske diplomstudium, 1.del |
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Undervisningsformer | |
|
|
| Sidst opdateret den 05-03-2025 | |
Relevante links |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||
Ved kursets afslutning forventes den studerende
at:
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Faget introducerer de studerende til ESG og ESG-rapportering, der spiller en stadig større rolle for virksomheder i takt med skærpede krav fra stakeholders og lovgivere. Faget fokuserer på de grundlæggende begreber, lovgivningsmæssige krav og praktiske udfordringer i forbindelse med virksomheders arbejde med ESG og ESG-rapportering.
Faget er designet til at give en introduktion til ESG og ESG-rapporteringens centrale elementer og værktøjer med henblik på at opnå en indsigt i nogle vigtige koncepter og perspektiver, der er relevante for moderne virksomheder.
De studerende opnår grundlæggende viden om: • Hvordan ESG relaterer sig til virksomhedens interessenter og bredere samfundsansvar.
relevante lovgivninger og standarder.
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||||||
|
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||
| Undervisningen vil bestå at et mix af forelæsninger og case/opgavearbejde i grupper. | ||||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||
| Feedback gives løbende i undervisningen i
forbindelse med:
1) gennemgang af cases/opgaver 2) løbende diskussion af fagets emner, hvor de studerende kan afprøve deres viden og spørge uddybende ind til emner, hvor der måtte være tvivl om forståelsen heraf. Den studerendes aktive deltagelse i undervisningen er essentiel i forhold til udviklingen af den studerendes evner vedrørende samarbejde og feedback i diskussionssammenhænge. For at stimulere et interaktivt læringsmiljø vil undervisningen ikke blive optaget. |
||||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||