2025/2026 MA-MMFUV2601U Værdiskabende AI
| English Title | |
| Value-generating AI |
Kursusinformation |
|
| Sprog | Dansk |
| Kursets ECTS | 6 ECTS |
| Type | Valgfag |
| Niveau | Master |
| Varighed | Et semester |
| Starttidspunkt | Forår, Efterår |
| Tidspunkt | Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk |
| Min. antal deltagere | 10 |
| Max. antal deltagere | 30 |
| Studienævn |
Studienævnet for Master i
forretningsudvikling
|
| Uddannelse | Master i forretningsudvikling |
| Kursusansvarlig | |
|
|
| Primære fagområder | |
|
|
| Undervisningsformer | |
|
|
| Sidst opdateret den 25-11-2025 | |
Relevante links |
| Læringsmål | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Prøve/delprøver | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
AI er ikke længere kun for it-eksperter og enthusiaster – det er en strategisk ressource, der kan skabe reel værdi i organisationer. Derfor at AI nu et vigtigt emne for alle der sidder med forretningsudvikling. På dette kursus får du en grundlæggende forståelse for, hvad AI er og hvordan den kan anvendes i praksis. Du lærer at identificere, hvor AI kan understøtte forretningsmål og hvordan du vurderer potentialet ifm konkrete initiativer. Kurset klæder dig på til at drive AI-projekter med organisatorisk gennemslagskraft. Du får indsigt i, hvordan AI forankres i organisationen og hvordan du håndterer de forandringer, teknologien medfører – både kulturelt og strukturelt. Samtidig ser vi fremad og diskuterer de etiske, strategiske og kompetencemæssige spørgsmål, som AI rejser. Kurset er for dig, der vil forstå AI i en forretningsmæssig kontekst – og være med til at omsætte potentiale til praksis.
Kurset er opdelt i fire emner:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Forskningsbaseret undervisning | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På
dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og
forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
Forskningslignende aktiviteter
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
| Beskrivelse af undervisningsformer | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Efter undervisning i modeller og teorier anvender deltagerne modellerne i grupper – efterfulgt af plenumdiskussioner og refleksioner. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i undervisningen | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Feedback i løbet af undervisningen ville være muligt. | ||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studenterarbejdstimer | ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||