English   Danish

2025/2026  MA-MMPGV2501U  Medledelse

English Title
Co-management

Kursusinformation

Sprog Dansk
Kursets ECTS 6 ECTS
Type Valgfag
Niveau Master
Varighed Et semester
Starttidspunkt Efterår, Forår
Tidspunkt Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk
Studienævn
Studienævnet for Master i Offentlig Ledelse
Uddannelse Master i Offentlig Ledelse
Kursusansvarlig
  • Tobias Berggren Jensen - Institut for Organisation (IOA)
Primære fagområder
  • Ledelse/Management
Undervisningsformer
  • Tilstedeværelsesundervisning
Sidst opdateret den 24-11-2025

Relevante links

Læringsmål
  • Den studerende skal kunne fremlægge og forklare valgfagenes teoretiske grundlag og begreber/metode
  • Den studerende skal kunne anvende valgfagenes begreber analytisk på et selvvalgt tema.
  • Den studerende skal kunne formulere en kort sammenfatning/præsentation af de valgfagenes relevans for en praktisk problemstilling inden for offentlig ledelse
Prøve/delprøver
Medledelse:
Prøvens ECTS 6
Prøveform Skriftligt produkt udarbejdet hjemme
Individuel eller gruppeprøve Individuel prøve
Omfang af skriftligt produkt Max. 5 sider
Opgavetype Opgavebesvarelse
Udlevering af opgave Opgaven formuleres af de studerende selv, se evt. guidelines
Varighed Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
Bedømmelsesform 7-trins-skala
Bedømmer(e) En eksaminator
Eksamensperiode Vinter og Sommer
Syge-/omprøve
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Beskrivelse af eksamensforløbet

Eksamen vil være en skriftlig aflevering på 5 sider, hvor der arbejdes teoretisk, analytisk og refleksivt med det eksperiment, du igangsætter i egen organisation. Underviseren vil lave et interview med hver kursist, som vil danne udgangspunkt for det eksperiment, der arbejdes med til eksamen

Kursets indhold, forløb og pædagogik

Valgfagene har til formål at give den studerende mulighed for at uddybe viden og færdigheder fra kernefagene, således at særlige faglige og praktiske interesser hos den studerende kan blive tilgodeset. Valgfagene skal gøre det muligt for den studerende at sætte viden fra kernefag ind i en praktisk ledelsesmæssig sammenhæng ud fra valgfagenes begreber og teoretiske/metodemæssige forudsætninger. 

 

Forskningsbaseret undervisning
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
  • Ny teori
  • Undervisers egen forskning
  • Modeller
Forskningslignende aktiviteter
  • Udvikling af forskningsspørgsmål
  • Dataindsamling
  • Analyse
  • Diskussion, kritisk refleksion, modelarbejde
Beskrivelse af undervisningsformer
Se undervisningsplan for detaljer.
Feedback i undervisningen
Se undervisningspln for detaljer.
Studenterarbejdstimer
Undervisning 32 timer
Forberedelse 132,5 timer
Eksamen 0,5 timer
Sidst opdateret den 24-11-2025