English   Danish

2025/2026  MA-MMPGV2601U  Ledelse af trivsel

English Title
Leadership for Well-being

Kursusinformation

Sprog Dansk
Kursets ECTS 3 ECTS
Type Valgfag
Niveau Master
Varighed Et semester
Starttidspunkt Forår
Tidspunkt Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk
Max. antal deltagere 30
Studienævn
Studienævnet for Master i Offentlig Ledelse
Uddannelse Master i Offentlig Ledelse
Kursusansvarlig
  • Michael Pedersen - Institut for Business Humaniora og Jura (BHJ)
Primære fagområder
  • Ledelse/Management
Undervisningsformer
  • Tilstedeværelsesundervisning
Sidst opdateret den 27-11-2025

Relevante links

Læringsmål
  • Den studerende skal kunne fremlægge og forklare valgfagenes teoretiske grundlag og begreber/metode
  • Den studerende skal kunne anvende valgfagenes begreber analytisk på et selvvalgt tema.
  • Den studerende skal kunne formulere en kort sammenfatning/præsentation af valgfagenes relevans for en praktisk problemstilling inden for offentlig ledelse.
Prøve/delprøver
Ledelse af trivsel:
Prøvens ECTS 3
Prøveform Skriftligt produkt udarbejdet hjemme
Individuel eller gruppeprøve Individuel prøve
Omfang af skriftligt produkt Max. 10 sider
7 sider
Opgavetype Opgavebesvarelse
Udlevering af opgave Opgaven formuleres af de studerende selv, se evt. guidelines
Varighed Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
Bedømmelsesform 7-trins-skala
Bedømmer(e) Eksaminator og bi-eksaminator
Eksamensperiode Sommer
Syge-/omprøve
Samme prøveform som ved ordinær prøve
Beskrivelse af eksamensforløbet

Eksamen er en skriftlig porteføljeeksamen. Du skal dokumentere og reflektere over de eksperimenter, du gennemfører i løbet af faget, i relation til pensum og din egen forståelse af forholdet mellem ledelse og trivsel.

Kursets indhold, forløb og pædagogik

Valgfagene har til formål at give den studerende mulighed for at uddybe viden og færdigheder fra kernefagene, således at særlige faglige og praktiske interesser hos den studerende kan blive tilgodeset. Valgfagene skal gøre det muligt for den studerende at sætte viden fra kernefagene ind i en praktisk ledelsesmæssig sammenhæng ud fra valgfagenes begreber og teoretiske/metodemæssige forudsætninger.

Forskningsbaseret undervisning
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
  • Klassisk og grundlæggende teori
  • Ny teori
  • Undervisers egen forskning
Forskningslignende aktiviteter
  • Udvikling af forskningsspørgsmål
  • Dataindsamling
  • Analyse
  • Diskussion, kritisk refleksion, modelarbejde
Beskrivelse af undervisningsformer
TBA
Feedback i undervisningen
TBA
Studenterarbejdstimer
Forberedelse 150 timer
Undervisning 30 timer
Eksamen 0,5 timer
Sidst opdateret den 27-11-2025