English   Danish

2025/2026  MA-MMPGV2603U  Strategisk ledelse i en politisk kontekst

English Title
Strategic Leadership in a Political Context

Kursusinformation

Sprog Dansk
Kursets ECTS 12 ECTS
Type Valgfag
Niveau Master
Varighed Et semester
Starttidspunkt Forår, Efterår
Tidspunkt Skemaet bliver offentliggjort på calendar.cbs.dk
Studienævn
Studienævnet for Master i Offentlig Ledelse
Uddannelse Master i Offentlig Ledelse
Kursusansvarlig
  • Anne Mette Møller - Institut for Organisation (IOA)
Primære fagområder
  • Ledelse/Management
  • Strategi/Strategy
Undervisningsformer
  • Tilstedeværelsesundervisning
Sidst opdateret den 27-11-2025

Relevante links

Læringsmål
  • Den studerende skal kunne fremlægge og forklare fagets teoretiske grundlag og begreber/metode
  • Den studerende skal kunne anvende fagets begreber analytisk på et selvvalgt tema.
  • Den studerende skal kunne formulere en kort sammenfatning/præsentation af fagets relevans for en praktisk problemstilling inden for offentlig ledelse.
Prøve/delprøver
Strategisk ledelse i en politisk kontekst:
Prøvens ECTS 12
Prøveform Mundtlig prøve på baggrund af skriftligt produkt

Det er en forudsætning for at deltage i den mundtlige prøve, at det skriftlige produkt er afleveret inden afholdelse af prøven; inden for fastsat frist. Karakteren gives på baggrund af en helhedsbedømmelse af det skriftlige produkt og den individuelle mundtlige præstation, jf. også studieordningens regler om prøveformer.
Individuel eller gruppeprøve Individuel prøve
Omfang af skriftligt produkt Max. 10 sider
Opgavetype Projektrapport
Udlevering af opgave Opgaven formuleres af de studerende selv, se evt. guidelines
Varighed
Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
30 min. pr. studerende, inkl. votering, karaktergivning og begrundelse
Bedømmelsesform 7-trins-skala
Bedømmer(e) Eksaminator og bi-eksaminator
Eksamensperiode Sommer og Vinter
Syge-/omprøve Skriftligt produkt udarbejdet hjemme
Omfang af skriftligt produkt: Max. 10 sider
Opgavetype: Projektrapport
Udlevering af opgave: Opgaven formuleres af de studerende selv, se evt. guidelines
Varighed: Skriftligt produkt afleveres på en fastsat dato og tidspunkt.
Kursets indhold, forløb og pædagogik

Faget har til formål at give den studerende mulighed for at uddybe viden og færdigheder, således at særlige faglige og praktiske interesser hos den studerende kan blive tilgodeset. Faget skal gøre det muligt for den studerende at sætte viden ind i en praktisk ledelsesmæssig sammenhæng ud fra fagets begreber og teoretiske/metodemæssige forudsætninger.

Forskningsbaseret undervisning
CBS’ uddannelser og undervisning er forskningsbaseret. På dette fag indgår følgende typer af forskningsbaseret viden og forskningslignende aktiviteter:
Forskningsbaseret viden
  • Klassisk og grundlæggende teori
  • Ny teori
  • Undervisers egen forskning
  • Modeller
Forskningslignende aktiviteter
  • Analyse
  • Diskussion, kritisk refleksion, modelarbejde
  • Studerende udfører selvstændige forskningslignende aktiviteter under vejledning
Beskrivelse af undervisningsformer
TBA
Feedback i undervisningen
TBA
Studenterarbejdstimer
Forberedelse 330 timer
Undervisning 70 timer
Eksamen 0,5 timer
Sidst opdateret den 27-11-2025