Læringsmål
|
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til at kunne:
-
analysere og fortolke fagets tekster, og uddrage deres centrale begreber, med henblik på at formulere en relevant empirisk problemstilling med udgangspunkt i fagets teoretiske perspektiver
-
analysere konkrete cases, der er relevante for at belyse sammenhængen mellem æstetiske virkemidler og virksomheders praksis
-
reflektere kritisk og indsigtsfuldt over begrænsningerne ved den tilgang, som er valgt
|
Eksamen
|
Afsætning og æstetik
|
|
Eksamensperiode
|
December/januar
|
Eksamen er en skriftlig individuel opgave (essay), som må fylde max. 6 sider. Bedømmelsen foretages af én eksaminator og er bestået/ikke bestået. Den ordinære eksamen ligger i december/januar. Syge-/omprøven ligger i januar/februar |
|
Eksamination
|
|
Forudsætninger for indstilling til eksamen
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
Målsætningen er at udvikle kendskab centrale traditioner og redskaber i markedsføring og branding og at give en forståelse for, hvordan de udvikler sig som en del af den samfundsmæssige kontekst. Der lægges særligt vægt på markedsføring og branding i det senkapitalistisk samfund. Faget bygger på et sociologisk fundament, hvor markedsføring og branding skal forstås og analyseres skiftende samfundsmæssige kulturelle kontekster. FLØK-studiets særlige teorihistoriske og filosofisk-begrebslige faglighed bringes i spil ved at se markedet som et felt hvor æstetisk teori og praksis bruges til at kommunikere mellem forbrugere, produkter og virksomheder. |