Læringsmål
|
-
Den studerende skal i sin selvstændige analyse kunne vurdere, analysere og videreudvikle det strategiske grundlag for en organisation med sigte på at foreslå ændringer i praksis ifm. organisationens interne kommunikation.
-
Kvaliteten af analysen omfatter både argumentation, analyse og refleksion.
-
Kommunikationsproduktet skal afspejle den studerendes evne til at koble produkt med kontekst.
-
Den studerende skal demonstrere sine praktiske færdigheder i udarbejdelsen af et specifikt kommunikationsprodukt og være i stand til at reflektere over muligheder og begrænsninger ved dette.
-
Den studerende skal være i stand til at anvende fagets værktøjer i praksis.
|
|
Vurdering
|
Skriftlig hjemmeopgave
|
Karakterskala
|
7-trins skala
|
Censur
|
Eksaminator
|
Eksamensperiode
|
April og August
|
Hjælpemidler
|
Med alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
| |
|
Eksamination
|
Den studerende skal individuelt, og indenfor fem døgn, udarbejde en casebesvarelse. Casebesvarelsen indeholder et kommunikationsprodukt (svarende til max. en normalside) samt en analyse af produktets sammenhæng med organisationens strategiske grundlag og interne kommunikation (svarende til max. fem normalsider). Ved syge/omprøven stilles der en ny case. Ved bedømmelsen af prøven indgår den studerendes stave- og formuleringsevne i bedømmelsesgrundlaget. Bedømmelsen er udtryk for en helhedsvurdering af det faglige indhold samt stave- og formuleringsevnen.
Ved syge/omprøven stilles en ny case.
|
Forudsætninger for indstilling til eksamen
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
|
Litteratur
|
- Zwisler, Lena Mygdam: ”Intern kommunikation i praksis”, Tekster til Kommunikationsværkstedet, HA(kom.), 2. semester 2011.
- Aggerholm, Helle Kryger m.fl.: Intern kommunikation under forandring, Samfundslitteratur 2009.
- Støvring, Charlotte og Paulli, Michala: “Intern kommunikation”, Børsens Forlag 2008.
|