2010/2011 BA-ORGU Organisationsudvikling
| English Title | |
| Organizational Development |
Kursusinformation | |
| Sprog | Dansk |
| Point | 10 ECTS (300 SAT) |
| Type | Obligatorisk |
| Niveau | Bachelor |
| Varighed | Et semester |
| Placering |
Forår
|
| Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
| Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i Erhvervsøkonomi og Psykologi |
| Kursusansvarlig | |
| Magnus Larsson | |
| Fagområde/Category | |
| |
| Sidst opdateret den 29 maj 2012 | |
| Læringsmål | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| Forudsætninger | |||||||||||||||
| Ingen | |||||||||||||||
| Eksamen | |||||||||||||||
| Organisationsudvikling | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| Eksamination | |||||||||||||||
| Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||
| Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Faget omhandler organisationens udviklingsprocesser, herunder både emergerende og igangsatte processer. Faget introducerer organisationens udviklingsprocesser på både individ-, gruppe- og organisationsplan og fokuserer på handlingsmuligheder og -rum på både medarbejder- og ledelsesplan. Udviklingsprocesserne ses i en organisatorisk kontekst som både omfatter samarbejds- og konfliktsituationer. Faget giver indblik i kompleksiteten i organisationsudvikling ved at tage udgangspunkt i relevante udviklingsprocesser og inddrage teorier til analyse og fortolkning heraf samt konkrete eksempler på både succeser og fiaskoer. | |||||||||||||||
| Undervisningsformer | |||||||||||||||
|
Undervisningsplanen er designet i 12 interaktive undervisningslektioner med udstrakt studerendeinddragelse, hvorfor de studerende blandt andet forventes; a) at bidrage med indsamling af data og konkrete organisationer og deres omverdensrelationer, b) at lave gruppearbejde, og c) deltage i øvelser med varierende indhold. Forventet cirka anvendelse af Studenterarbejdstimer | |||||||||||||||
| Arbejdsbelastning | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
| Litteratur | |||||||||||||||
Se lektionsplan på CBS LEARN. | |||||||||||||||