2010/2011 DIP-ACL Action Learning Projekt
English Title | |
Action Learning Projekt |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 10 ECTS (300 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering |
Forår
|
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Økonomistyring og Procesledelse |
Kursusansvarlig | |
Kim Pedersen | |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||
Viden • At projektet er tværfagligt stiller krav til problemernes karakter, således at behandlingen heraf kræver anvendelse af forskningsbaseret viden om teori, metode og praksis indenfor minimum to ud af tre af fagområderne Økonomistyring, Organisation & ledelse samt Strategisk ledelse. • I forbindelse med valg af modeller og teorier til at behandle de tværgående praktiske problemer hos værtsorganisationen lægges der op til at de studerende ikke blot forholder sig kritisk til egen proces og metode, problemernes karakter og løsningen heraf, men også at de skal kunne forstå og reflekterer over anvendte teorier, videnskabelige metoder og praksis. Færdigheder De studerendes centrale færdigheder omfatter at kunne: • Identificerer en praktisk tværfaglig problemstilling samt vurdere, begrunde og vælge relevante teoretiske analyse- og løsningsmodeller. • Anvende flere områders videnskabelige metoder og redskaber samt generelle færdigheder, der knytter sig til disse fagområder til løsningen af en konkret tværfaglig problemstilling. • Formidle en konkret tværfaglig problemstilling og dens praktiske løsning via brug af videnskabelige begreber, metoder og modeller både overfor andre studerende samt overfor værtsorganisationen, dens medlemmer og dens specialister. Kompetencer De studerendes centrale kompetencer består i at kunne: • Håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer i såvel Action Learning projektets projektgruppe, klyngegrupper, vejlederrelationer og i relation til værtsorganisationen og dennes medlemmer. • Indgå selvstændigt i tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i både projektgruppen med andre studerende og i værtsorganisationen med andre professionelle og specialister. • Identificere egne læringsbehov og strukturerer egen læring i forhold til identifikationen og løsningen af det tværgående problem, samarbejdet med værtsorganisationen samt i forhold til at kunne disponere træk på relevante vejledere. Eksamensmål Den studerende skal kunne: • Foretage analytiske overvejelser, præsentere og forsvare disse set i forhold til den valgte problemstilling og i relation til de faglige elementer, modeller og pensum som der trækkes på. • Reflektere over relationen mellem identifikation af problemstilling, analyse og løsningsforslag og identificerede og/eller oplevede udfordringer ved forsøg på at implementere løsningen. • Redegøre selvstændigt for den valgte løsning og dens relevans i forhold til case-virksomhedens situation og behov. | |||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||
Action Learning Projekt | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Formål
Indhold
| |||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||
Vejledning |