2010/2011 DIP-IB07 Emerging Markets
English Title | |
Emerging Markets |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 5 ECTS (150 SAT) |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Placering |
Efterår
|
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Afsætningsøkonomi/Udenrigshandel |
Kursusansvarlig | |
Peter Gammeltoft | |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||
Den studerende skal: • Have viden om strategier, udlandsinvesteringer, salg og HR ifm forretningsaktiviteter i de nye markeder • Kunne identificere ligheder og forskelle mellem specifikke nye markeder • Forstå hvordan disse økonomier bidrager til og indgår i globaliseringsprocesser Den studerende skal kunne: • Forstå og forklare institutioners rolle i vækst og erhvervsudvikling • Foretage analyser af tendenser og vekselvirkninger mellem politik, institutioner og økonomi i nye markeder Den studerende er i stand til: • At kunne præsentere, kritisk bedømme og anvende teorier og begreber gennemgået på kurset • At kunne identificere relevante indikatorer for politiske risiko, institutionel kvalitet og økonomisk udvikling og finde aktuel og opdateret information via internettet og biblioteksressourcer • At lægge analyser af nye markeder til grund for udviklingen af strategier for virksomheder med erhvervsaktiviteter, eller planer om sådanne aktiviteter, i de nye markeder Den samlede arbejdsbelastning dækker timer fordelt på undervisning, forberedelse og eksamensaktiviteter. | |||||
Eksamen | |||||
Emerging Markets | |||||
| |||||
Eksamination | |||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||
Undervisningen ligger kl. 17.30-20 på tirsdage i uge 35-41, eksamen torsdag d. 27.10. | |||||
Undervisningsformer | |||||
Fremmøde: Kurset baseres på en kombination af forelæsninger, diskussioner, gruppearbejde, arbejde med undervisningscases i og uden for undervisningslokalet samt deltager-præsentationer. Kursuslitteraturen er udfordrende og deltagerne opfordres til at danne læsegrupper. Virtuel: Fagelementet er baseret på en kombination af virtuelle diskussioner de studerende imellem og en coach på basis af uploadede læringsmaterialer og opgaver. Der arbejdes både individuelt og i grupper. De studerende vil løbende igennem forløbet skulle fortolke materialet og videreformidle dette skriftligt til deres medstuderende. |