2010/2011 DIP-IB10 Afgangsprojekt
English Title | |
Final Project |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 15 ECTS (450 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering |
Forår
|
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Afsætningsøkonomi/Udenrigshandel |
Kursusansvarlig | |
Peter Gammeltoft | |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||
Den studerende skal: • Vælge teorier, metoder eller modeller der på fyldestgørende vis kan belyse den selvvalgte problemstilling og lede til operationelle eller teoretiske orienterede løsningsforslag. • Demonstrere fuld forståelse og indsigt i de valgte teorier, metoder eller modeller. Den studerende skal kunne: • Afgrænse et problemfelt til en operationaliserbar problemstilling fuldt tilfredsstillende. • Analysere den selvvalgte problemstilling på baggrund af de valgte teorier, metoder eller modeller og levere fagligt solide operationelle eller teoretisk orienterede løsningsforslag. • Formidle resultatet, skriftligt såvel som mundtligt, på et sprogligt og fagligt højt niveau. Den studerende er i stand til: • At indhente og anvende relevant litteratur både fra pensum for HD 2. Del IB linjens fagelementer og udenfor pensum. • At indsamle, behandle og analysere relevant empirisk materiale på professionel vis. Den samlede arbejdsbelastning dækker timer fordelt på projektarbejde, vejledning og eksamensaktiviteter. | |||||
Eksamen | |||||
Afgangsprojekt | |||||
| |||||
Eksamination | |||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||
Formålet med hovedopgaven er at opøve den studerende i at behandle, analysere og fremsætte løsningsforslag til en kompleks selvvalgt problemstilling relateret til linjens indehold samt kommunikere disse resultater på et højt fagligt og sprogligt niveau. | |||||
Undervisningsformer | |||||
Fremmøde: Den enkelte studerende tilknyttes en vejleder til projektet der yder vejledning til den studerende igennem processen og vil fungere som eksaminator. Virtuel: Den enkelte studerende tilknyttes en vejleder til projektet der yder virtuel vejledning til den studerende igennem processen og vil fungere som eksaminator. |