2010/2011 DIP-JJ Personalejura i virksomhedens dagligdag
English Title | |
Personalejura i virksomhedens dagligdag |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 5 ECTS (150 SAT) |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Varighed | Et semester |
Placering |
Efterår
Lørdag den 27. august 2011 Fredag den 16. september 2011 Lørdag den 1. oktober 2011 Fredag den 14. oktober 2011 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Min. antal deltagere | 25 |
Maks. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Organisation |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Udbydes under åbent universitet-Udbydes under åben uddannelse. | |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal:
| |||||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||||
Udbydes til alle HD studerende | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Faget fokuserer på samspillet mellem den kollektive og den individuelle arbejdsret og samspillet mellem de forskellige regelsæt på virksomheden. Fagets formål er at give den studerende en praktisk anvendelig viden om regelsættenes virkemåde i virksomheden/institutionen. Den studerende introduceres til væsentlige problemstillinger i tilknytning til:
Den studerende opnår den viden og det overblik som en personaleansvarlig leder skal have om dette arbejdsfelt i virksomhedens dagligdag. Dvs. den studerende opnår en viden på et sådant niveau at den studerende bagefter kan arbejde med fagets emner i sin hverdag og skelne mellem hvad den pågældende selv kan løse og hvor der skal søges ekspertbistand. Denne viden opnås gennem talrige øvelser/cases som danner udgangspunktet for bearbejdning af teorien. Den studerende skal opnå kompetence til at kunne gennemføre begrundede løsninger på personalejuridiske problematikker og kunne kombinere de forskellige retskilder/teorien til løsningen. Den studerende sættes i stand til at vurdere/fremfinde relevante fakta fra en given problematik og kombinere dem med den tilgængelige teori/jura og nå en begrundet løsning. | |||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Hele undervisningen er bygget op omkring talrige øvelser/diskussioner/cases som er udgangspunktet for arbejdet med teorien. | |||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
HD(O) administrationen | |||||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||||
Erik Kristensen: Grundlæggende arbejdsret; lovsamling; opgavesamling. Samt en række artikler (i Kompendium). |