2010/2011 DIP-MM07 Business-to-Business Markedsledelse
English Title | |
Managing business-to-business relationships |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 5 ECTS (150 SAT) |
Type | Valgfrit |
Niveau | Diplom |
Placering |
Efterår
|
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HD 2. del - Afsætningsøkonomi/Udenrigshandel |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||
Den studerende skal • Have forskningsbaseret viden om fagets teori, metode og praksis • Kunne forstå og reflektere over tilhørende teori, videnskabelige metoder og praksis. Den studerendes centrale færdigheder består i at kunne: • Anvende fagets metoder og redskaber samt kunne anvende generelle færdigheder, der knytter sig til beskæftigelse indenfor området B2B markedsledelse. • Vurdere fagets teoretiske og praktiske problemstillinger samt begrunde og vælge relevante analyse- og løsningsmodeller. • Formidle fagets problemstillinger og løsningsmodeller til både fagfæller og ikke-specialister. Den studerendes centrale kompetencer består i at kunne: • Håndtere de komplekse og udviklingsorienterede situationer, der falder inden for fagets område. • Selvstændigt anvende fagets færdigheder ved at indgå i fagligt og tværfagligt samarbejde og påtage sig et professionelt ansvar. • Forholde sig kritisk til fagets teori og kunne udvælge og argumentere for valget af fagets modeller og begreber i forhold til analyse og forståelse af konkrete praktiske problemstillinger indenfor B2B markedsledelse. Vurderingskriterier for målopfyldelsen: Karakteren 12 gives for den præstation, der demonstrerer udtømmende opfyldelse af kursets læringsmål, således som det fremgår af fagbeskrivelserne med ingen eller få væsentlige mangler. | |||||||
Eksamen | |||||||
Business-to-Business Markedsledelse | |||||||
| |||||||
Eksamination | |||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||
Undervisningen ligger kl. 9-14.15 på lørdage i uge 35-39, eksamen lørdag d. 8.10. | |||||||
Undervisningsformer | |||||||
Undervisningen gennemføres ved dialogforelæsninger og mini-cases. Dialogforelæsninger er her en kombination af oversigtsforelæsninger og dialog med inddragelse af deltagernes egne erfaringer og aktuelle/konkrete problemstillinger i relation til pensum. | |||||||
Arbejdsbelastning | |||||||
| |||||||
Yderligere oplysninger | |||||||
Studieleder Flemming Cumberland | |||||||
Litteratur | |||||||
Meddeles senere. |