Læringsmål
|
Ved eksamen skal den studerende kunne:
-
Identificere og beskrive en konkret praktisk problemstilling, der blev løst eller forsøgt løst i praktikforløbet med deltagelse af den studerende.
-
Beskrive og analysere interaktionen mellem centrale aktører og redskaber i forbindelse med håndteringen af problemstillingen. Analysen skal anvende relevante teorier fra pensum på CM(psyk.)-uddannelsens 1. og 2. semester samt andre relevante teorier.
-
Vurdere styrker og svagheder ved denne interaktionsproces.
-
Reflektere over egen læring i forbindelse med løsningen af problemstillingen.
|
Eksamen
|
Akademisk Internship
|
|
Akademisk Internship:
|
Eksamensperiode
|
Efterårstermin
|
Prøven bedømmes med ekstern censur og har form af en 30 min. individuel mundtlig eksamen på baggrund af synopsis. Synopsen må have en længde af max. 5 normalsider. Der gives karakter efter 7-trinsskalaen. Synopsen indgår ikke i bedømmelsen. Den ordinære prøve afholdes i december/januar.
Syge-/omprøve, som afholdes i februar/marts. Ved omprøven indleveres ny max 5 siders synopsis inden 30 min. individuel mundtlig eksamen. Syge-/omprøven følger samme bestemmelser som den ordinære prøve. |
|
Eksamination
|
|
Forudsætninger for indstilling til eksamen
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
Formålet med det Akademiske Internship er at koble teoretisk og metodisk viden med konkret praksis. I mødet med praksis øves de studerende i at anvende deres tilegnede viden og CM(psyk)- kvalifikationer i arbejdslivet. De får afprøvet deres faglige færdigheder og personlige potentialer. De trænes i rollen som ’reflekterende praktikere’, der på den ene side tager del i de virksomhedsrelaterede problematikker og på den anden side anskuer dem ud fra en analyserende position, hvorfra nye vinkler og perspektiver anskueliggøres. Det akademiske internship sker som en praktikperiode af i alt 9 arbejdsugers varighed i en konkret organisation og rummer følgende elementer: praktikkontrakt, praktikperiode og erfa-gruppe. Det akademiske internship kan afvikles efter 2. semester er afsluttet. |
Undervisningsformer
|
Fagets omfang på 15 ECTS svarer til 450 SAT. Heraf går ca. 60 timer til udformning af synopsis samt 60 timer til eksamen og forberedelse. Altså er der ca. 330 timer til selve internship’et (inklusiv deltagelse i erfa-gruppe), hvilket svarer til 9 ugers fuldtid. Hvordan internship-timerne præcist afvikles aftales med virksomheden/organisationen.
|
Yderligere oplysninger
|
Den studerende kan frit vælge mellem Akademisk Internship eller 15 ECTS valgfag |