Læringsmål
|
Undervisningen vil bestå af forelæsninger, cases samt øvelser.
|
|
Karakterskala
|
7-trins skala
|
Censur
|
Eksaminator
|
Eksamensperiode
|
Efterårstermin
|
Skriftlig projektopgave (max. 20 A4 sider), som udarbejdes individuelt eller individualiseret i grupper a 2 studerende. I tilfælde af at opgaven udarbejdes i gruppe, jf. den Generelle Studieordning § 27, stk. 3. Der er ikke knyttet vejledning til udarbejdelsen. Besvarelsen afleveres i 3 eksemplarer til linjesekretariatet. Prøven er intern og bedømmelsen foretages af én af fagets undervisere, jf. den Generelle Studieordning § 25, stk. 1. Eksamensopgaven stilles umiddelbart efter afslutning af undervisningen. Udlevering af projektopgaven og tidsfrist for aflevering annonceres af linjesekretariatet. Der afholdes ordinær eksamen i november 2010.
Syge-/omprøve afholdes i januar 2011. Der stilles en ny eksamensopgave til projektet til syge-/omprøven |
|
Eksamination
|
|
Forudsætninger for indstilling til eksamen
|
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
Fagets formål Som nævnt under linjens tema har fagområdet marketing i teori og praksis ændret sig, og dette har ført til et nyt marketingkoncept, der kan ses som en udvidelse af det traditionelle marketingkoncept med et stærkere fokus på kunden og medarbejderen. Det nye koncept har også et mere helhedsorienteret perspektiv på virksomheden og dens stakeholders. I det nye marketingkoncept lægges der vægt på relationer. På denne baggrund er fagområdet Relationship Marketing blevet endnu mere vigtigt, og det beskrives i litteraturen som en integration af marketing, kundeorientering og kvalitetsledelse (Total Quality Management).
Formålet med faget er derfor at: Introducere de grundlæggende ideer og begreber i det nye marketingkoncept Præsentere de nyeste teorier og metoder inden for relationship marketing og demonstrere deres anvendelse på konkrete cases fra praksis
Fagets indhold Faget vil gå i dybden med følgende emner: Det nye marketingkoncept Relationer i marketing Kundetilfredshed og –loyalitet Kundeværdi Kundeanalyser Medarbejdertilfredshed og -loyalitet Sammenhængen mellem medarbejdertilfredshed, kundeloyalitet og virksomhedens lønsomhed Fagets progression Faget præsenterer et nyt udvidet syn på marketing. Faget danner derfor et godt fundament for alle de øvrige fag på linjen, såvel som flere af 3. semesters valgfag, og derfor afholdes undervisningen koncentreret i starten af 1. semester. |
Litteratur
|
Christopher, M, Payne, A. & Ballantyne, D. (2002 eller nyere version). Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value. Oxford, England: Butterworth-Heinemann.
Hertil kommer artikler og yderligere undervisningsmateriale. |