2010/2011 KAN-MA12 Metode og Analysestrategi I og II
English Title | |
Metode og Analysestrategi I og II |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 15 ECTS (450 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | To semestre |
Placering |
Efterår
,
Forår
|
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for cand.soc. |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til at:
| |||||||||||
Eksamen | |||||||||||
Mundtlig eksamen på baggrund af synopsis | |||||||||||
| |||||||||||
Eksamination | |||||||||||
Prøven har form af en individuel mundtlig prøve med udgangspunkt i en synopsis. Synopsisen udarbejdes i grupper á 3-5 studerende (max. 5 sider) eller individuelt (max.3 sider) I bedømmelsesgrundlaget indgår alene den mundtlige præstation. Ved prøven skal den studerende med udgangspunkt i en synopsis: • demonstrere indgående kendskab til fagområdets begreber, metoder og problemstillinger. • demonstrere evne til at forholde sig kritisk analyserende til de i undervisningen gennemgåede metoder og analysestrategier, navnlig for så vidt angår spørgsmål om deres skabelse af blik, genstand og empirifølsomhed. • udvise evne til selvstændigt at anlægge og begrunde muligheder og begrænsninger i anden ordens iagttagelse og dermed hvilke konsekvenser det har at vælge en analysestrategi. Hvis en studerende er syg ved den ordinære eksamen kan synopsen genafleveres ved syge-/omprøven. Hvis en studerende har været syg under selve skriveprocessen og dermed ikke har bidraget til synopsen, kan den studerende skrive en ny individuel synopsis (eller i gruppe hvis andre studerende er tilmeldt syge-/omprøven). Hvis en studerende ikke har bestået den ordinære eksamen, afleveres en ny synopsis ved syge-/omprøven. | |||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||
Faget understøtter dels de studerendes analysestrategiske evne og metodiske bevidsthed i forhold til de teorier og analyser, som præsenteres og anvendes i de øvrige fagelementer, og giver dels de studerende erkendelsesredskaber til at undersøge konkrete empiriske fænomener i deres tilblivelse og transformation. Fagets indhold tager derfor sit udgangspunkt i de øvrige fagelementer, men retter sig mod at kvalificere de studerendes selvstændige empiriske analyser. Faget løber over 1. og 2. semester. | |||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||
xxx | |||||||||||
Litteratur | |||||||||||
|