2011/2012 BA-DIP Erhvervsøkonomisk teori og analyse – Det institutionelle perspektiv
English Title | |
Erhvervsøkonomisk teori og analyse – Det institutionelle perspektiv |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation |
Kursusansvarlig | |
| |
Steen Andersen | |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||
Bedømmelsen tager udgangspunkt i følgende mål med faget:
| |||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||
Erhvervsøkonomisk teori og analyse: Det institutionelle perspektiv | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||
Prøven er baseret på en at de studerende i grupper på 4-5 personer i løbet af tre døgn udarbejder en casebesvarelse af max. 15 normalsider (én person skriver max 5 sider), der sammen med fagets pensum danner udgangspunkt for en efterfølgende individuel mundtlig eksamen af 20 minutters varighed. Ved bedømmelsen af prøve indgår den studerendes stave- og formuleringsevne i bedømmelsesgrundlaget. Bedømmelsen er en helhedsvurdering af det skriftlige arbejde og den mundtlige præstation. Den studerende er automatisk tilmeldt den ordinære eksamen i maj/juni. Der er ikke automatisk tilmelding til syge/omprøven i august og rettidig tilmelding er senest 2 uger før eksamen afholdes. Ved syge-/omprøve erstattes casebesvarelsen af en individuel mundtlig eksamen af 20 minutters varighed i hele pensum uden forberedelse. | |||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||
Undervisningsmetoden på fjerde semester er specifikt udviklet for at muliggøre, at du opnår de ønskede kompetencer. Metoden integrerer forskellige undervisnings- og arbejdsformer under rammerne af den vedtagne CBS-pædagogik. Undervisningsmetoden er baseret på en kombination af formidling, diskussioner, casestudier og praktisk arbejde på forelæsninger, holdøvelser, en workshop og en minikonference. Der lægges i undervisningen særlig vægt på den praktiske anvendelse og forståelse af fagets pensum og relaterede problemstillinger. Kombinationen af pensum, cases og aktiv individuel og gruppebaseret deltagelse udgør rammen for en spændende, meningsfuld og forhåbentlig lærerig proces. Undervisningen tilrettelægges på intet tidspunkt som simpel genfortælling af pensum, ligesom du ikke kan forvente, at al pensum bliver berørt i undervisningen. Det forventes, at du selv læser den angivne litteratur forud for undervisningen og diskuterer din fortolkning af den i studiegrupper, på øvelseshold og på EØ-portalen på SSF. | |||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||
Offentliggøre på CBSLearn inden semesterets start. |