2011/2012 BA-EOK_VT Videnskabsteori
English Title | |
Videnskabsteori |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering |
Forår
4. semester |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Engelsk og Organisationskommunikation |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal kunne:
| |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Ordinær prøve: Individuel mundtlig prøve på basis af synopsis i et selvvalgt emne udarbejdet i grupper på 4-6 studerende. Omfang på synopsis: Max. 5 sider for en gruppe. Varighed mundtlig: 20 min. pr studerende inklusiv votering. Bedømmelsen sker alene på baggrund af den mundtlige prøve Prøvesprog: Dansk Syge/omprøve: Som den ordinære prøve Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af gruppesynops til den ordinære eksamen, men været syg ved den mundtlige prøve afvikles sygeprøven på baggrund af den allerede indleverede synopsis. Hvis den studerende ikke har deltaget i udarbejdelsen af synopsis på grund af sygdom, kan den studerende deltage i den mundtlige sygeprøve, hvis vedkommende inden for en nærmere fastsat fris indleverer en individuelt udarbejdet synopsis. Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af den skriftlige synopsis til den ordinære eksamen, men ikke bestået ved den mundtlige prøve, afvikles omprøven normalt på basis af den indleverede synops. Den studerende kan dog vælge inden for en nærmere fastsat frist i stedet at indlevere en ny individuelt udarbejdet synopsis. | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Det overordnede mål med Videnskabsteori er at gøre den studerende til en refleksiv videnskabsbaseret praktiker. Det vil sige, at der arbejdes med analysemetoder således at den studerende skal kunne reflektere kritisk over forskellige teorier og metoders grundlag og relevans i relation til analyse af en konkret problemstilling. Ligeledes skal kurset sætte den studerende i stand til at vælge og begrunde hvorfor de foretrækker en bestemt anskuelse af et problemfelt og de tilhørende teorier og metoder vedrørende organisationsrelevante kommunikationsproblemstillinger. | |||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Undervisningen består af forelæsninger, øvelser, gruppearbejde og studenterfremlæggelser. | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||||
Bitsch Olsen & Pedersen(2008): Problemoriented Project Work, Roskilde Universitets Forlag Kap.2-3 og 8-10, |