Læringsmål
|
Den studerende skal kunne:
-
Anvende metoder til idégenerering og research
-
Anvende modeller i forbindelse med udformning af tekster med særligt henblik på tekstens komposition
-
Forstå, definere og anvende forskellige genrer i organisationers skriftlige kommunikation
-
Tilpasse teksten til den pågældende genre/medie, kommunikationssituation og målgruppe
-
Træffe velbegrundede stilistiske valg i forhold til genren
-
Reflektere over de anvendte metoder og tilgange og diskutere alternativer
-
Demonstrere metode- og formidlingsmæssig sikkerhed, herunder:
-
- Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det relevante fagsprog
-
- Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen
-
- Sikre intern sammenhæng i fremstillingen
|
Eksamen
|
.
|
|
Skriv kreativt:
|
Vurdering
|
Skriftlig hjemmeopgave
|
Karakterskala
|
7-trins skala
|
Censur
|
Censor
|
Eksamensperiode
|
Maj/juni
|
Hjælpemidler
|
Med alle skriftlige og alle elektroniske hjælpemidler
|
Varighed
|
72 timer
|
72-timers individuel skriftlig opgave på basis af en udleveret case.
Omfang: et kommunikationsprodukt på maks. 3 normalsider og en teoretisk argumenterende del på maks. 9 normalsider.
Bedømmelse: 1 karakter efter 7-trins-skalaen for kommunikationsproduktet og den argumenterende del.
Syge‐/omprøve: Afholdes efter samme regler som den ordinære prøve. |
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
De studerende trænes i at producere tekster til on/offline medier inden for forskellige genrer såsom annoncer, årsberetninger, pressemeddelelser og brochurer. I øvelsestimerne producerer og afleverer de studerende deres tekster til kritikog trænes i at analysere og vurdere andres tekster og formulere fagligt begrundet feedback. De lærer hvordan forskellige genrers skriveprocesser forløber – med research, idégenerering, retoriske og stilistiske valg og at skrive og omskrive i flere omgange. |
Undervisningsformer
|
Kurset består af en kombination af forelæsninger, holdundervisning og skriftlige øvelser.
|
Litteratur
|
Vejledende litteratur:
Afventer curriculum |