2011/2012 BA-IVK_PROJ Projekt - Europæiske studier
English Title | |
Project - European studies |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 5 ECTS (150 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering |
Forår
4. semester |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i international virksomhedskommunikation |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Målet med kurset er at de studerende:
| |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Målbeskrivelse: Den studerende skal kunne: · anvende faktuel viden, teoretiske tilgange og metodiske færdigheder fra mindst to af de tidligere kurser på en tværeuropæisk problemstilling · formidle og fremstille dette i en skriftlig form i overensstemmelse med akademiske konventioner · formulere, afgrænse og analysere en tværeuropæisk problemstilling systematisk og veldokumenteret · vælge relevante kilder til behandling af den valgte problemstilling · anvende og kombinere relevante videnselementer, teorier og metoder fra flere af de i studiet indgåede kurser · forfatte projektet i en velstruktureret, sammenhængende og forståelig form og i et klart og korrekt sprog · præsentere et delaspekt ved den i projektet behandlede problemstilling og anskue det selvstændigt og analytisk · besvare uddybende spørgsmål fyldestgørende og reflekterende. Prøvebeskrivelse: Rapport: Projektrapporten skal tage udgangspunkt i en konkret foreliggende problemstilling som er identificeret i samarbejde med en virksomhed, organisation, myndighed eller anden ekstern sparringspartner. I særlige tilfælde kan studienævnet dog dispensere fra sidstanførte krav. Problemformuleringen skal have et europæisk perspektiv, og projektet skal anvende teorier og metoder fra to eller flere af fagets kurser. Projektet indebærer selvstændig problemformulering, litteratursøgning og -valg, analyse, vurdering og konklusion. De studerende afleverer en skriftlig projektrapport, som skal indeholde en sammenhængende fremstilling af den faglige undersøgelse. I det omfang rapportens sproglige udformning vanskeliggør forståelsen af indholdet og/eller skæmmer det stilistiske helhedsindtryk i nævneværdig grad, vil det trække ned ved den samlede bedømmelse. Dette gælder, uanset sproget. | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Arbejdet med projektet er i sagens natur en selvstændig proces for den enkelte projektgruppe, hvor forløbet i høj grad afhænger af gruppens valg af problemstilling og de til dennes behandling påkrævede konkrete aktiviteter m.h.t. informations- og dokumentationssøgning, læsning af relevant faglitteratur, empiriske undersøgelser, analyser, gruppediskussioner, skrive- og redigeringsarbejde osv. Til hver projektgruppe vil der være knyttet en vejleder, hos hvem gruppens medlemmer vil kunne søge råd, anbefalinger og kommentarer undervejs i processen. | |||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Der gives vejledning samt mulighed for deltagelse i fællesforelæsninger om projektarbejde. | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
Rapporten skal som hovedregel skrives på dansk. Hvis særlige forhold taler herfor, kan rapporten med studienævnets godkendelse skrives på et af de 4 fremmedsprog som indgår i uddannelsen. En forudsætning er at vejleder og censor accepterer at bedømme rapporten skrevet på det pågældende sprog. | |||||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||||
Litteraturen fremgår i semesterplan |