2011/2012 BA-IVK_SP2S Language description and language production 2 - Spanish
English Title | |
Language description and language production 2 - Spanish |
Course Information | |
Language | Spanish |
Point | 5 ECTS (150 SAT) |
Type | Mandatory |
Level | Bachelor |
Duration | One Semester |
Course Period |
Spring
2. semester |
Time Table | Please see course schedule at e-Campus |
Study Board |
Study Board for BA in International Business Communication |
Course Coordinator | |
| |
Fagansvarlig på spansk - Carsten Humlebæk | |
Main Category of the Course | |
| |
Last updated on 29 maj 2012 |
Learning Objectives | |||||||||||||||||
Det fælles mål for Sprogbeskrivelse og sprogproduktion 1, 2 og 3 er at den studerende tilegner sig viden om og forståelse af det spanske sprogs opbygning med henblik på korrekt afkodning og produktion af grammatiske strukturer, samt at den studerende opnår færdigheder i analyse i primære led samt bestemmelse af leddenes materiale. I sprogbeskrivelse og sprogproduktion 2 lægges fokus på verbalkategorierne tempus, modus, aspekt og diatese (aktiv, passiv). | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Examination | |||||||||||||||||
Målbeskrivelse: Den studerende skal kunne: • indsætte den korrekte form af en given grundform i en spansk tekst • revidere en spansk tekst som er behæftet med fejl, inden for et emneområde der indgår i pensum på Sprogbeskrivelse og sprogproduktion 1 samt Sprogbeskrivelse og sprogproduktion 2 • oversætte relativt enkle sætninger og tekster til spansk • analysere mere komplekse spanske tekster på sætnings- og sætningsledsniveau samt bestemme ledmaterialet • anvende den relevante grammatiske terminologi | |||||||||||||||||
Course Content | |||||||||||||||||
Præsentation af og træning i det spanske sprogs (morfologi og) syntaks med fokus på verbalkategorierne tempus, aspekt og modus, adverbier, præpositioner og ledstilling. Fortsat træning i analyse af sætninger i primære led mht. funktion og materiale. | |||||||||||||||||
Teaching Methods | |||||||||||||||||
Holdundervisning hvor træningen i produktion af grammatiske strukturer foregår ved hjælp af forskellige former for mundtlige og skriftlige øvelser og oversættelser af mindre tekster. Opgaverne løses individuelt og i grupper. | |||||||||||||||||
Student Workload | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Literature | |||||||||||||||||
Louise Denver: Sproglige puslerier – om sætningsdannelse i spansk, Frederiksberg: Samfundslitteratur Marietje Hastrup og Lise Thorup Lauridsen: La Gramática - spansk grammatik. Gyldendal (Gyldendals Gymnasiale Grammatikker) 2008 Evt. supplerende litteratur opgives på semesterplan |