2011/2012 KAN-CMA_VR09 Videregående regnskab og revision
English Title | |
Videregående regnskab og revision |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
Type | Valgfrit |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering |
Efterår
Uge 36-41:onsdag,8.00-10.45 Uge 43-46:onsdag,8.00-10.45 |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Maks. antal deltagere | 50 |
Studienævn |
Studienævnet for cand.merc.aud. |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Udbydes under åbent universitet-Udbydes under åben uddannelse. | |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Efter at have gennemført faget skal den studerende kunne:
| |||||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||||
Faget forudsætter kendskab til regnskab og revision svarende til det niveau der opnås på cand.merc.aud., cand.merc. FIR., Cand.merc. ASC. eller tilsvarende kandidatstudie. | |||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Skriftlig eksamen | |||||||||||||||||
| |||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Eksamen er individuel projekteksamen, max. 15 sider. Projektets problemformulering og indhold udarbejdes af den studerede indenfor pensum. Der gives ingen vejledning i forbindelse med projektskrivningen. Intern censur. | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Fagets formål er at give den studerende kendskab til udvalgte emner indenfor forskningen i regnskab og revision (både kvantitative og kvalitative studier), med henblik på at give den studerende gode ideer til emner, teorier og metoder til kandidatafhandlingen. Faget er baseret på, at den studerende som forberedelse til de enkelte lektioner læser en række centrale forskningsartikler vedrørende regnskab og revision. Endvidere skal den studerende forberede en præsentation af enkelte artikler eller cases til hver lektion. Lektionerne består af en kombination af oversigtsforelæsninger, samt fremlæggelse og diskussion af litteratur og cases. Undervisningen er således baseret på dialogbaseret pædagogik og stiller store krav til den studerendes forberedelse og aktive deltagelse. | |||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Holdundervisning | |||||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||||
Litteraturen vil være forskningsartikler i kompendium. |