Læringsmål
|
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at kunne:
-
Udvise indgående kendskab til HRM som forsknings- og praksisfelt set i et teoretisk og strate-gisk virksomhedsperspektiv.
-
Forholde sig kritisk og refleksivt til HRM-feltets teoretiske fundament og konkrete praksis set i forhold til alternative positioner og rationaler fra andre fagområder og interessegrupper.
-
Demonstrere et grundliggende kendskab til den lovgivning, der er relevant i forhold til vareta-gelsen af klassiske HR-kerneydelser.
-
Deltage i en akademisk, evidensbaseret dialog omkring nytteværdien af HRM-aktiviteter.
-
Udvise evne til kritisk vurdering af såvel som konkret anvendelse af centrale forskningsmeto-der, der finder anvendelse inden for (HRM-)forskning i fagets temaer.
|
|
Strategisk HRM:
|
Vurdering
|
Skriftlig hjemmeopgave
|
Karakterskala
|
7-trins skala
|
Censur
|
Eksaminator
|
Eksamensperiode
|
Efterårstermin
|
Hjælpemidler
|
Se detaljerede bestemmelser nedenfor
|
Varighed
|
Se detaljerede bestemmelser nedenfor
|
Individuel eksamen. Max. 5 sider pr. studerende. |
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
Faget fokuserer på Human Resource Development - dvs. udvikling af medarbejderen. Fokus her er på læring og kompetenceudvikling af den enkelte medarbejder i samspil med gruppen og organisationen. Faget omhandler også det fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Faget har sin oprindelse i samspillet mellem personlig, faglig og organisatoriske kompetencer og den kontekst og de midler, hvormed den multi-vinklede kompetence udvikles (og hæmmes).
|
Undervisningsformer
|
Undervisningsformen er en vekselvirkning mellem forelæsninger, øvelser, casediskussioner og gæsteindlæg.
|
Litteratur
|
Relevante artikler: 1)uploades på Learn af underviseren samt 2) findes af de studerende i relevante CBS biblioteksdatabaser
|