Læringsmål
|
-
Beskrive, klassificere, strukturere og kombinere fagets begreber, teorier, metoder og modeller
-
Identificere og udvikle relevante faglige problemer og hypoteser ud fra marketing problemer, der igen er identificeret og udviklet fra business problemer
-
Analysere og syntetisere konkrete faglige problemer ved at anvende fagets begreber, teorier, metoder og modeller
-
Vurdere og formidle løsningen af faglige problemer selvstændigt og på et reflekteret videnskabeligt grundlag
|
|
Relationship Marketing:
|
Vurdering
|
Skriftlig hjemmeopgave
|
Karakterskala
|
7-trins skala
|
Censur
|
Ingen censur
|
Eksamensperiode
|
Efterårstermin
|
Hjælpemidler
|
Se detaljerede bestemmelser nedenfor
|
Varighed
|
Se detaljerede bestemmelser nedenfor
|
Skriftlig projektopgave (max. 20 normalsider), som udarbejdes individuelt eller i grupper af 2 studerende. I tilfælde af at opgaven udarbejdes i gruppe, skal den enkelte studerendes bidrag kunne konstateres, således at der kan gives en individuel karakter, jf. studieordningens § 6 stk.3. Der er ikke knyttet vejledning til udarbejdelsen. Besvarelsen afleveres i 2 eksemplarer til linjesekretariatet. Eksamensopgaven stilles umiddelbart efter afslutning af undervisningen. Udlevering af projektopgaven og tidsfrist for aflevering annonceres af linjesekretariatet. Der afholdes ordinær eksamen i oktober. Syge-/omprøve afholdes i januar. Der stilles en ny eksamensopgave til projektet til syge-/omprøven. |
|
Kursets indhold, forløb og pædagogik
|
Fagets formål er at introducere de grundlæggende teorier og metoder i det nye marketingkoncept, der har væsentlige implikationer for virksomhedens marketingledelse. Desuden er formålet at præsentere de nyeste teorier og metoder inden for relationship marketing og demonstrere deres anvendelse på konkrete cases fra praksis.
Fagets indhold. Faget vil gå i dybden med følgende emner: Det nye marketingkoncept Relationer i marketing Kundetilfredshed og –loyalitet Kundeværdi Kundeanalyser Medarbejdertilfredshed og -loyalitet Sammenhængen mellem medarbejdertilfredshed, kundeloyalitet og virksomhedens lønsomhed Fagets progression Faget præsenterer et nyt udvidet syn på marketing. Faget danner derfor et godt fundament for alle de øvrige fag på linjen, såvel som flere af 3. semesters valgfag, og derfor afholdes undervisningen koncentreret i starten af 1. semester. |
Undervisningsformer
|
Undervisningen foregår som forelæsninger, cases og øvelser.
|
Litteratur
|
Christopher, M, Payne, A. & Ballantyne, D. (2002 eller nyere version). Relationship Marketing: Creating Stakeholder Value. Oxford, England: Butterworth-Heinemann.
Hertil kommer artikler og yderligere undervisningsmateriale. |