2011/2012 KAN-HR57 Human Resource Development
English Title | |
Human Resosurce Development |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 7,5 ECTS (225 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for cand.soc. |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||
Efter at have fulgt faget forventes den studerende at være i stand til: 1. at redegøre for og selvstændigt forholde sig til de vigtigste læringsteoretiske strømninger, herunder deres styrker og begrænsninger. 2. at kunne vurdere konsekvenserne af at arbejde med et givet perspektiv på kompetence. 3. at kunne problematisere, uddrage konklusioner og forholde til kritisk til teori og praksis in-den for karriere- og talentudvikling 4. at kunne arbejde refleksivt med kompetencepositioner i forhold til konkrete cases 5. at kunne forholde sig refleksivt til konkrete dilemmaer inden for fagets tematiske (teoreti-ske og praktiske) felt – og vurdere denne selvforståelse i forhold til andre mulige positioner. 6. at kunne anlægge et kvalificeret videnskabsteoretisk og metodologisk perspektiv på fagets tematiske felt. 7. at kunne inddrage relevante internationale HRM-aspekter i tolkningen af fagets tematiske felt. | |||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||
Human Resource Development | |||||||||||||||
| |||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||
48-timers individuel eksamen. Max. 10 sider pr. studerende. Bedømmes alene af underviser. | |||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Faget fokuserer på Human Resource Development - dvs. udvikling af medarbejderen. Fokus her er på læring og kompetenceudvikling af den enkelte medarbejder i samspil med gruppen og organisationen. Faget omhandler også det fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Faget har sin oprindelse i samspillet mellem personlig, faglig og organisatoriske kompetencer og den kontekst og de midler, hvormed den multi-vinklede kompetence udvikles (og hæmmes). | |||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||
Undervisningsformen er en vekselvirkning mellem forelæsninger, øvelser, casediskussioner og gæsteindlæg. | |||||||||||||||
Litteratur | |||||||||||||||
NB: litteraturen er vejledende
|