2011/2012 KAN-KANKOM Kandidatafhandling
English Title | |
Master' Thesis |
Kursusinformation | |
Sprog | Dansk |
Point | 30 ECTS (900 SAT) |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Kandidat |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation |
Kursusansvarlig | |
| |
Fagområde/Category | |
| |
Sidst opdateret den 29 maj 2012 |
Læringsmål | ||||||||||||||||||
Læringsmål for kandidatafhandlingsforløbet er opstillet i to aspekter, det ene vedrører det metodiske udbytte af arbejdet med afhandlingen, det andet vedrører de elementer afhandlingen skal bestå af. Det metodiske udbytte Efter at have gennemført kandidatafhandlingsforløbet skal den studerende kunne: Håndtere en iterativ proces, hvor bearbejdning af viden og formulering af problem er gensidigt influerende. Formulere et problem, som kan styre og strukturere arbejdet med kandidatafhandlingen og dens indhold. Argumentere for formulering af de spørgsmål, der besvares for at løse problemet. Forklare og evaluere de metoder, der bliver anvendt besvarelsen af spørgsmål og ved løsningen af problemet. Udvælge og bearbejde teori, der bruges til formulering af problem, opstilling af spørgsmål, analyse og konklusion. Argumentere for relevansen af den anvendte teori. Udvælge og bearbejde primære og sekundære kilder, der anvendes til dokumentation for analyse og løsning af problemet. Forklare og evaluere den overordnede sammenhæng mellem: formulering af problem, valg og brug af teori, empiriindsamling og empiribearbejdning og konklusion. Forklare den overordnede sammenhæng i et videnskabsteoretisk perspektiv. Indholdskriterier: Karakteren 12 gives, når kandidatafhandlingen på fremragende vis, dvs. med ingen eller få uvæsentlige mangler lever op til følgende krav: Afhandlingen er styret af en for uddannelsen relevant problemformulering udviklet af den studerende.
| ||||||||||||||||||
Eksamen | ||||||||||||||||||
Kandidatafhandling | ||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||
Eksamination | ||||||||||||||||||
Prøven er en mundtlig prøve på 45 min. på baggrund af en skriftlig afhandling. Der afsættes 60 min. pr. studerende, hvoraf 15 min. benyttes til feedback til den studerende fra eksaminator og censor. Afhandlingen kan udarbejdes individuelt eller af to studerende i fællesskab, og hvor én studerende max. må skrive 80 s., og to studerende max. 120 s. Afhandlingen kan skrives på dansk eller engelsk og skal indeholde et resumé. Resumeet skal udarbejdes på engelsk hvis afhandlingen er skrevet på dansk, og på dansk hvis afhandlingen er skrevet på engelsk. Studienævnet fastsætter nærmere retningslinjer for det mundtlige forsvar i manualen. Bedømmelsen er en helhedsvurdering af den skriftlige afhandling, resuméet, den mundtlige eksamination samt den studerendes stave- og formuleringsevne, idet det faglige indhold dog vægter tungest. Omprøvebestemmelser: Hvis afhandlingen er udarbejdet af én studerende og denne ikke består, betragtes afhandlingen som ikke-acceptabel. Forud for omprøven skal der ske en fornyet gennemarbejdning af afhandlingen m.h.p. på en forbedring af denne. Som grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest ugedagen efter den mundtlige eksamination en skriftlig kritik af afhandlingen. Hvis afhandlingen er udarbejdet af to studerende, og den ene ikke består, skal vedkommende til en mundtlig omprøve. Hvis afhandlingen er udarbejdet af to studerende, og begge studerende ikke opnår en beståelseskarakter, betragtes afhandlingen som helhed som ikke-acceptabel. Forud for omprøven skal der derfor ske en fornyet gennemarbejdning af afhandlingen med henblik på en forbedring af dette. Som grundlag herfor afgiver eksaminatorerne senest ugedagen efter den mundtlige eksamination en skriftlig kritik af afhandlingen Sygeprøvebestemmelser: Hvis en studerende ikke kan deltage i den mundtlige eksamen pga. sygdom, skal vedkommende til en ny mun | ||||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | ||||||||||||||||||
Undervisningsformer | ||||||||||||||||||
Kursusaktivitet: Studenterarbejdstimer: Forelæsninger/workshops: 36 timer Vejledning: 21 timer Udarbejdelse af afhandling: 843 hours Total: 30 ECTS / 900 SAT |