2012/2013 BA-AOE1SONY Afsætningsøkonomi
English Title | |
Marketing |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og matematik, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 22-10-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Klassificere, udvælge og forstå begreber, teorier, modeller og metoder indenfor det afsætningsøkonomiske genstandsområde. Identificere, formulere og tackle såvel nationale som internationale marketingproblemer i praksis – under hensyntagen til de rammebetingelser, der møder den enkelte virksomhed på specifikke aftagermarkeder, herunder fremskaffe den nødvendige information og data herom. Analysere og formidle løsningsforslag til givne afsætningsøkonomiske beslutningsproblemer a. Foretage en problemidentifikation b. Identificere nødvendig og tilstrækkelig information til problemløsningsprocessen c. Vurdere og prioritere omverdensforhold på såvel makro- som mikroplan d. Opstille og vælge strategier med henblik på optimering af marketingindsatsen e. Vurdere om en numerisk løsning med de givne forudsætninger er plausibel, herunder foretage en vurdering af usikkerhed og risiko Identificere relevante afsætningsøkonomiske problemstillinger i en given ”case” med henblik på at danne sig selvstændige opfattelser af, hvad der er brugbar teori i konkrete, praktiske situationer, herunder forklare argumenter og løsningsforslag. Formulere, afgrænse og gennemføre længere sammenhængende afsætningsøkonomiske ræsonnementer og formulere dette i et klart og korrekt sprog samt vurdere medstuderendes tilsvarende arbejde a. Afprøve teoretiske tankegange og modeller/værktøjer til løsningsforslag b. Stille sig kritisk over for teoriens muligheder/begrænsninger Formulere, afgrænse og gennemføre længere sammenhængende afsætningsøkonomiske ræsonnementer og formulere dette i et klart og korrekt sprog samt vurdere medstuderendes tilsvarende arbejde a. Afprøve teoretiske tankegange og modeller/værktøjer til løsningsforslag b. Stille sig kritisk over for teoriens muligheder/begrænsninger |
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
. | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Undervisningen er bygget op omkring følgende faglige moduler, som indeholder centrale afsætningsøkonomiske problemstillinger:
|
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Undervisningen består af forelæsninger med øvelser | |||||||||||||||||
Yderligere oplysninger | |||||||||||||||||
Studiesekretariatet for HA(mat.) |
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Cumberland, Flemming: Afsætningsøkonomi: Opgave- & Øvelsessamling. Samfundslitteratur, 1998. 2. oplag |