2012/2013 BA-EOK_VT Videnskabsteori
English Title | |
Videnskabsteori |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering |
Forår
4. semester |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Engelsk og Organisationskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 17-07-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal kunne:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Ordinær prøve: Individuel mundtlig prøve på basis af essay i et selvvalgt emne udarbejdet i grupper på 4-6 studerende. Omfang på essay: Max. 5 sider for en gruppe. Varighed mundtlig: 20 min. pr studerende inklusiv votering. Bedømmelsen er udtryk for en helhedsvurdering af det skriftlige produkt og den mundtlige præstation. Prøvesprog: Dansk Syge/omprøve: Som den ordinære prøve Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af gruppeessay til den ordinære eksamen, men været syg ved den mundtlige prøve, afvikles sygeprøven på baggrund af det allerede indleverede essay. Hvis den studerende ikke har deltaget i udarbejdelsen af essay på grund af sygdom, kan den studerende deltage i den mundtlige sygeprøve, hvis vedkommende inden for en nærmere fastsat frist indleverer et individuelt udarbejdet essay. Har den studerende deltaget i udarbejdelsen af essay til den ordinære eksamen, men ikke bestået ved den mundtlige prøve, afvikles omprøven normalt på basis af det indleverede essay. Den studerende kan dog vælge inden for en nærmere fastsat frist i stedet at indlevere et nyt individuelt udarbejdet essay. |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Det overordnede mål med Videnskabsteori er at gøre den studerende til en refleksiv videnskabsbaseret praktiker. Det vil sige, at der arbejdes med analysemetoder således at den studerende skal kunne reflektere kritisk over forskellige teorier og metoders grundlag og relevans i relation til analyse af en konkret problemstilling. Ligeledes skal kurset sætte den studerende i stand til at vælge og begrunde hvorfor han/hun foretrækker en bestemt anskuelse af et problemfelt og de tilhørende teorier og metoder vedrørende organisationsrelevante kommunikationsproblemstillinger. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Undervisningen består af forelæsninger, øvelser, vejledning til essayskrivning, de studerendes eget gruppearbejde og studenterfremlæggelser med mundtlig feedback. | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Bitsch Olsen & Pedersen(2008): Problemoriented Project Work, Roskilde Universitets Forlag Kap.2-3 og 8-10, |
Sidst opdateret den 17-07-2012