2012/2013 BA-HAF_PRAK Praksis
English Title | |
Practice |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Efterår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og filosofi, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 27-08-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Efter at have færdiggjort kurset forventes den studerende at:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Forudsætninger for indstilling til eksamen | |||||||||||||||||
Aflevering af obligatorisk godkendelsesopgave samt fremlæggelse i gruppe; begge dele bedømt godkendt/ikke godkendt af underviser. | |||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
Praksis introducerer den studerende til praktisk arbejde indenfor erhvervsøkonomi og filosofi. Fokus er at opøve evnen til at forstå, fortolke og formidle såvel filosofiske som praktiske problemstillinger. Et centralt mål med kurset er at give den studerende indblik i forskellige form- og formidlingskrav, der kendetegner henholdsvis den akademiske verden og en mere praktisk orienteret, erhvervsøkonomisk kontekst. Som et fælles udgangspunkt for de to perspektiver præsenteres en række analyseredskaber og metoder med henblik på at opøve den studerendes evne til at analysere, fortolke og formidle ideer og begreber. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Kurset er bygget op som et intensivt, case-orienteret forløb med udstrakt fokus på studenterdeltagelse. Kurset prioriterer, at den studerende får mulighed for at afprøve og få feedback på såvel mundtlige som skriftlige præsentationer. Kurset bygges derfor op som en kombination af forelæsninger og øvelsestimer. Kurset introducerer til forskellige metoder, analyseformer, genrer og genrekrav både i og udenfor den akademiske institution. Med udgangspunkt i eksempler, øvelser og opgaver skal den studerende arbejde med forskellige analyse- og formidlingsformater. Formålet er at opøve den studerendes fortolknings- og formidlingsevne gennem praksis. Det prioriteres derfor, at de studerende får direkte feedback både af underviser og andre studerende. Den studerende skal til hver kursusgang præsentere mindre afleveringer i form af for eksempel mundtlige oplæg, skriftlige svar på arbejdsspørgsmål, gruppeafleveringer ol. For på denne måde at give den studerende mulighed for at afprøve sine færdigheder i praksis, har kurset en begrænset læsemængde. |
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
TBA |
Sidst opdateret den 27-08-2012