2012/2013 BA-HAK_DIP Erhvervsøkonomisk teori og analyse – Det institutionelle perspektiv
English Title | |
Erhvervsøkonomisk teori og analyse – Det institutionelle perspektiv |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for HA/cand.merc. i erhvervsøkonomi og virksomhedskommunikation, BSc
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Steen Andersen | |
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 29-08-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Bedømmelsen tager udgangspunkt i følgende mål med faget:
|
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
Erhvervsøkonomisk teori og analyse: Det institutionelle perspektiv | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||||
Udprøvning er en synopsiseksamen. En synopsis er en kort skriftlig redegørelse på max. 5 normalsider for et tema/emne hvori den studerende beskriver en afgrænset problemstilling, der lægger op til en uddybning og diskussion ved en mundtlig præsentation. Selvom formen er meget kortfattet, skal synopsen udformes i almindeligt og kommunikativt adækvat skriftsprog. Stikordsform bør kun anvendes hvor det alligevel ville være naturligt. Synopsen skal indeholde • præsentation af det generelle emne • indkredsning af den relevante problemstilling • kort redegørelse for relevant teori og/eller metode. Forud for aflevering af synopsen skal problemformuleringen i synopsen godkendes af underviseren/en vejleder, og i den forbindelse har den studerende ret til i alt halv times vejledning. Selve synopsen skal ikke godkendes. Den mundtlige prøve indledes med at den studerende med udgangspunkt i synopsen fremkommer med et mundtligt oplæg af 3-5 minutters varighed, som danner udgangspunkt for en efterfølgende individuel mundtlig eksamen af 20 minutters varighed. Den resterende del af den mundtlige prøve foregår som en diskussion mellem eksaminator og den studerende af det fremlagte stof under inddragelse af baggrundsviden, litteraturen om det valgte tema/emne samt eventuelt aktuelle forhold der måtte have relevans for synopsen. Eksamenspræstationen bedømmes som en helhed. Ved bedømmelsen af prøve indgår den studerendes stave- og formuleringsevne i bedømmelsesgrundlaget. Bedømmelsen er en helhedsvurdering af det skriftlige arbejde og den mundtlige præstation. Den studerende er automatisk tilmeldt den ordinære eksamen. Der er ikke automatisk tilmelding til syge/omprøven i august og rettidig tilmelding er senest 2 uger før eksamen afholdes. Ved syge-/omprøve erstattes synopsiseksamen af en individuel mundtlig eksamen af 20 minutters varighed i hele pensum uden forberedelse. |
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Undervisningsmetoden på fjerde semester er specifikt udviklet for at muliggøre, at du opnår de ønskede kompetencer. Metoden integrerer forskellige undervisnings- og arbejdsformer under rammerne af den vedtagne CBS-pædagogik. Undervisningsmetoden er baseret på en kombination af formidling, diskussioner, casestudier og praktisk arbejde på forelæsninger, holdøvelser, en workshop og en minikonference. Der lægges i undervisningen særlig vægt på den praktiske anvendelse og forståelse af fagets pensum og relaterede problemstillinger. Kombinationen af pensum, cases og aktiv individuel og gruppebaseret deltagelse udgør rammen for en spændende, meningsfuld og forhåbentlig lærerig proces. Undervisningen tilrettelægges på intet tidspunkt som simpel genfortælling af pensum, ligesom du ikke kan forvente, at al pensum bliver berørt i undervisningen. Det forventes, at du selv læser den angivne litteratur forud for undervisningen og diskuterer din fortolkning af den i studiegrupper, på øvelseshold og på EØ-portalen på SSF. |
|||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Offentliggøre på CBSLearn inden semesterets start. |
Sidst opdateret den 29-08-2012