2012/2013 BA-IMK_KIO Kommunikation i organisationer
English Title | |
Organizational Communication |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Obligatorisk |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et semester |
Placering | Forår |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 12-07-2012 |
Læringsmål | |||||||||||||||||
Den studerende skal kunne: • Identificere og definere kommunikationsproblemer i konkrete cases • Udvælge og redegøre for de teorier der er bedst egnede til at forklare årsagerne til problemerne • Operationalisere og anvende teorierne i konkrete analyser af empirien • Give teoretisk funderede løsningsforslag på baggrund af analysen • Redegøre for potentielle svagheder i egen analyse • Demonstrere metode- og formidlingsmæssig sikkerhed, herunder: • Formulere sig klart og præcist med anvendelse af det relevante fagsprog • Angive sine kilder korrekt og konsekvent i besvarelsen • Sikre intern sammenhæng i fremstillingen |
|||||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||||
. | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||||
De studerende skal tilegne sig teoretisk viden som kan bruges til at analysere hvordan kommunikation påvirker, og påvirkes af, organisationers struktur, kultur og omverden. Derudover skal kurset sætte de studerende i stand til at kunne anvende denne viden i forbindelse med praktiske kommunikationsopgaver. |
|||||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||||
Kurset består af en kombination af holdundervisning, diskussioner, oplæg fra studerende, samt mundtlige og skriftlige øvelser. For at sætte kurset ind i en realistisk og praktisk sammenhæng vil en del af kurset være bygget op omkring en eller flere caseopgaver. | |||||||||||||||||
Arbejdsbelastning | |||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||||
Semesterplan og kursuslitteratur uploades på learn før semesterstart. |