2012/2013 BA-IMK_VFFA Forbrugeradfærd
English Title | |
Forbrugeradfærd |
Kursusinformation |
|
Sprog | Dansk |
Prøve-ECTS | 7,5 ECTS |
Type | Valgfrit |
Niveau | Bachelor |
Varighed | Et quarter |
Placering |
Efterår
Tirsdag 11.40-12.35, uge 43-48. Torsdag 11.40-14.15, uge 43-46. Ændringer til skema kan forekomme. |
Tidspunkt | Se skemaet på e-Campus |
Max. antal deltagere | 60 |
Studienævn |
Studienævnet for BA i Interkulturel Markedskommunikation
|
Kursusansvarlig | |
|
|
Sekretær Jeannett Zola Andersen - jza.marktg@cbs.dk | |
Fagområde/Category | |
|
|
Sidst opdateret den 18-03-2013 |
Læringsmål | |||||||||||||||
Den studerende skal demonstrere kompetence til:
|
|||||||||||||||
Forudsætninger | |||||||||||||||
Forudgående kendskab til marketing og/eller kommunikation vil være en fordel i dette fag. | |||||||||||||||
Eksamen | |||||||||||||||
. | |||||||||||||||
|
|||||||||||||||
Eksamination | |||||||||||||||
Eksamensform: En individuel hjemmeopgave på 5 NS. Hjælpemidler: Alle Bedømmelse: En karakter efter 7-trinsskalaen Censur: Ingen Syge-/omprøve: Som den ordinære |
|||||||||||||||
Kursets indhold, forløb og pædagogik | |||||||||||||||
Kendskab til og forståelse af forbrugerens adfærd, motivationer, og fortolkninger er ofte nøglen til succes på et marked. Uden dette kendskab vil en organisations marketing-indsats og -resultater være præget af tilfældigheder og forudindtagelser. Dette fag giver den studerende mulighed for at lære at analysere og fortolke på forbrugerlivets logikker og rationaler, samt at anskue forbruger-adfærd og –forståelser i relevante sociale og kulturelle kontekster. Faget beskæftiger sig med spørgsmål som: Hvad betyder produkter og brands for forbrugere i hverdagslivet? Hvilke sammenhænge er der mellem forbruger-adfærd og -identitet? Hvordan spiller forbrug og kultur sammen? Og hvordan kan viden om forbrugeradfærd omsættes til brugbart input i marketingprocessen – strategisk såvel som taktisk? |
|||||||||||||||
Undervisningsformer | |||||||||||||||
Faget undervises i 6 sessioner á 4 timers sessioner fordelt på forelæsninger og gruppe/casearbejde. Der veksles mellem teori og praksis via dialogforelæsninger, indlæg, diskussioner, øvelser og cases. Obligatorisk deltagelse i casearbejde. | |||||||||||||||
Foreløbig litteratur | |||||||||||||||
Kompendium med bogkapitler og artikler af bl.a. Daniel Miller, Robert Kozinets, John Sherry, Russell Belk, Grant McCracken, Eric Arnould & Linda Price |