2012/2013 BA-IVK_TTPE Texts and Text Production - English
| English Title | |
| Texts and Text Production - English | 
| Course information | |
| Language | English | 
| Exam ECTS | 5 ECTS | 
| Type | Mandatory | 
| Level | Bachelor | 
| Duration | One Semester | 
| Course period | Autumn 1. semester | 
| Time Table | Please see course schedule at e-Campus | 
| Study board | 
                        Study Board for BA in International Business Communication | 
| Course coordinator | |
| 
 | |
| Main Category of the Course | |
| 
 | |
| Last updated on 19-07-2012 | |
| Learning objectives | |||||||||||||||||
| Målet med undervisningen er at give de studerende en teoretisk indsigt i de grundlæggende elementer og begreber, der er nødvendige for at kunne forstå, fortolke, producere og formidle forskellige former for faglige, erhvervsrelevante tekster. Målene er, at den studerende: 
 | |||||||||||||||||
| Examination | |||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||
| Examination | |||||||||||||||||
| Målbeskrivelse: Den studerende skal kunne dokumentere, at han/hun: • har indsigt i de grundlæggende tekstmæssige begreber, der er blevet introduceret i undervisningen, og kan anvende disse til analyse af en tekst • er i stand til at udarbejde et skriftligt tekstprodukt på engelsk, der opfylder de konventioner, der gælder for den givne tekstgenre • er i stand til at redegøre for de valg, der er truffet ifm. udarbejdelsen af produktet • er i stand til i både tekstprodukt og analyse at formulere sig på relativt flydende og korrekt engelsk uden væsentlige kommunikationsforstyrrende fejl. | |||||||||||||||||
| Course content | |||||||||||||||||
| Til enhver genre hører et sæt af normer og  forventninger, og det er identifikationen af disse, der er i fokus  på kurset. Der gives en introduktion til genreteoretiske,  tekstanalytiske, tekstlingvistiske og sproglige aspekter af  særlig relevans for forståelse og analyse af faglige  tekster.   | |||||||||||||||||
| Teaching methods | |||||||||||||||||
| Kurset består i en kombination af forelæsninger, diskussioner og øvelser. | |||||||||||||||||
| Student workload | |||||||||||||||||
| 
 | |||||||||||||||||
| Expected literature | |||||||||||||||||
| Bodil Helder: Textual Analysis. An approach to analysing  professional texts. Samfundslitteratur,  2011.   Evt. supplerende litteratur opgives på semesterplan   | |||||||||||||||||
 
                             
                             
                             Permalink
            Permalink